2017

V edycja SCL Forum Logistyka & Łańcuch Dostaw 2017

W dniach 4-5 kwietnia 2017 roku w Warszawie w hotelu Airport Okęcie odbyła się piąta, jubileuszowa odsłona Forum Logistyka i Łańcuch Dostaw. Tak jak poprzednie edycje, również ta zgromadziła grono ponad 100 managerów wyższego i średniego  szczebla ds. logistyki, magazynowania, S&OP, analityki łańcucha dostaw oraz transportu.

Prelegentami, którzy dzielili się swoja wiedzą i doświadczeniem byli przedstawiciele takich firm jak: Shell, Barilla, Avon, Bakalland, EFESO Consulting, Aluplast, IBCS Poland, Philip Morris, Grupa Żywiec, Coty, UPS Poland, Delphi Automotive, Pilkington Automotive Poland, Unilever, ABC Czepczyński, Kancelaria Prawna Góralski &Goss

Tematyką przewodnią Forum były kwestie związane z usprawnianiem łańcucha dostaw oraz rozwojem S&OP. Uczestnicy mogli wysłuchać prelekcji przedstawiających przykłady najlepszych wdrożeń globalnych, jak również najczęstszych problemów, z którymi muszą zmagać się przedsiębiorstwa

Zaprezentowano również metody budowania skutecznego przywództwa w S&OP oraz  kwestie związane z doborem odpowiednich KPI. Uczestnicy mieli do wyboru dedykowane bloki tematyczne poświęcone : analityce łańcucha dostaw, S&OP, nowoczesnemu magazynowi oraz bieżącym trendom i problemom w transporcie.

Gość specjalny Forum, Davide Valentini reprezentujący włoską grupę Barilla przedstawił uczestnikom  rozwój globalnych procesów w ramach S&OP oraz o dobór odpowiednich KPI.

Bojan Stamenkovic z Philip Morris, który na nasze zaproszenie przyjechał z Serbii, szczegółowo opowiedział o integracji poszczególnych faz składających się na łańcuch dostaw i wskazał jakimi metodami można taką integrację osiągnąć.

Największe uznanie naszych uczestników zdobyła prezentacja dotycząca wprowadzania standardu World Class w łańcuchu dostaw wygłoszona przez Bernarda Havemana z EFESO Consulting oraz Tomasza Klimę z Grupy  Żywiec. Prelegenci wzbudzili uznanie wśród  delegatów  bardzo praktycznym ujęciem tematyki i wskazaniem newralgicznych punktów towarzyszących usprawnieniu łańcucha dostaw.

Forum było również doskonałą okazją do nawiązania bądź wzmocnienia relacji biznesowych, zarówno podczas przerw kawowych, jak również podczas koktajlu networkingowego, który miał miejsce bezpośrednio po zakończeniu części merytorycznej pierwszego dnia wydarzenia.

Pragniemy przekazać szczególne podziękowania Partnerom, za ich wkład i zaangażowanie w realizację V edycji Forum:  Srebrnym Partnerom - UPS Polska oraz IBCS Poland, Brązowemu Partnerowi: DB Schenkier, jak również Wystawcom: PAARI oraz Raben Logistics Polska. Mamy nadzieję na dalszą, owocną współpracę w przyszłości.

Dziękujemy Partnerom medialnym – Logistyka w Produkcji, Logistyka.net.pl, Logistyczny.com oraz Eurologistics -  za wsparcie wydarzenia.

Podziękowania kierujemy również do wszystkich uczestników – dziękujemy, że byliście z nami w tym roku i już dzisiaj zapraszamy do uczestnictwa w kolejnej, VI odsłonie Forum, która odbędzie się w 2018 roku!

Justyna Kostka
Project Manager

2016

IV edycja SCL Forum Logistyka & Łańcuch Dostaw 2016

 

Czwarta edycja Forum Logistyka & Łańcuch Dostaw, która miała miejsce w Warszawie w dniach 14 - 15 kwietnia 2016, zgromadziła szerokie grono 150 osób odpowiedzialnych za zarządzanie procesami logistycznymi m.in. z sektora produkcyjnego, bankowego, telekomunikacyjnego, energetycznego, usług logistycznych i innych.

Bogaty i zróżnicowany merytorycznie program Forum obejmował wystąpienia ekspertów w oparciu o interesujące case studies  firm m.in. Nowy Styl, Orange, Rockwool, Heinz Plastics, Oriflame Cosmetics, Tesco, Lubella, 3M EMEA GmbH, Cargill, Nutricia, Sephora, Panasonic Marketing Europe GmbH, Cemex, IKEA Industry, Avantor Performance Materials, Backer OBR, Carlsberg, Onninen, Omnipack, Zebra Technologies, PSI Polska.

Podczas Forum uczestnicy wysłuchali wystąpień na temat m.in. budowania długotrwałych relacji z dostawcami, jak zarządzać procesem logistycznym, aby osiągnąć satysfakcję klienta, jak optymalizować zapasy i dostawy, zapewnić bezpieczeństwo i efektywność kosztową w transporcie, poprawić produktywności magazynu i jego automatyzację. Wystąpienia prelegentów dotyczyły również  różnych podejść do planowania sprzedażowo-operacyjnego (S&OP) oraz zwiększenia konkurencyjności łańcucha dostaw przy zastosowaniu zróżnicowanych systemów i cyfrowych narzędzi. Rozbudowana formuła wydarzenia gwarantowała uczestnikom poza sesjami wspólnymi, również wybór sesji równoległych w zależności od zainteresowania tematem.

Mieliśmy przyjemność gościć przedstawiciela 3M EMEA GmbH – Daniela Brunati Prado, który ciekawie przedstawił temat S&OP w kontekście przeglądu i oceny dostawców, m.in. opowiedział jak zapewnić prawidłowy proces przepływu danych i komunikacji w relacjach z dostawcami, o wyzwaniach „Status Quo” i potrzebie zrozumienia ciągłego doskonalenia w relacjach z dostawcami.

 Nasz kolejny gość specjalny Gökhan Çakmak z Oriflame Cosmetics inspirująco przedstawił temat optymalizacji  zarządzania przetargiem w kontekście ukrytych kosztów transportu,  jak mądrze wycenić oferty przy jednoczesnym ograniczeniu prac administracyjnych.

Spośród polskich prelegentów ze szczególnym uznaniem uczestników, wyrażonym poprzez najwyższą notę, spotkała się prezentacja Marka Palędzkiego  „Satysfakcja klienta jako cel wszystkich procesów logistycznych”. Wysoko ocenione zostało wiele wystąpień naszych ekspertów,  w szczególności temat omówiony przez  Jacka Jarmuszczaka "Grupy zakupowe – korzyści i zagrożenia", „Planowanie Sprzedażowo - Operacyjne (S&OP) – podejście sceptyczne” przedstawiony przez  Adama Landowskiego reprezentującego Cargill jak również wystąpienie Adama Kaliciaka z Nutricia dotyczące rozwiązywania problemów z wykorzystaniem narzędzi 5XWHY, PSG i VSM oraz Marka Derlukiewicza (IKEA Industry) na temat modeli kształtowania zapasów w przedsiębiorstwie. Pozostałe wystąpienia naszych ekspertów również wzbudziły zainteresowanie, o czym świadczy dyskusja jaka miała miejsce po każdym wystąpieniu prelegentów.

Na szczególną uwagę zasługuje również pokaz dronów przygotowany przez  Łukasza Czerwińskiego ze Skysnap – partnera Instytutu Innowacji i Nowoczesnych Technologii w Logistyce.  Specjalny pokaz poprzedziło wystąpienie Tomasza Kozłowskiego (Skysnap), który omówił  praktyczne wykorzystanie dronów w logistyce na podstawie inwestycji Grupy Ritex w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej.

Partnerami tegorocznego Forum byli: Zebra Technologies, PSI Polska, Consafe Logistics (Partnerzy Srebrni) oraz FM Logistic,  Europa Systems (Partnerzy Brązowi). Podobnie jak w latach poprzednich Patronat Honorowy nad wydarzeniem objęła  Akademia Leona Koźmińskiego. Wsparcie medialne otrzymaliśmy od Euro Logistics, logistyczny.com, Logistyka.net.pl, Spedycje.pl, Logistyka Produkcji, e-mil, log4pl.

Forum było okazją do rozmów kuluarowych w gronie społeczności Logistyków, wymiany doświadczeń oraz płaszczyzną w nawiązaniu i podtrzymaniu relacji biznesowych. Wielu uczestników Forum skorzystało z naszego narzędzia do organizacji indywidualnych spotkań jakim jest  meeting pointer. 

Serdecznie dziękujemy wszystkim uczestnikom, którzy obdarzyli nas zaufaniem co do jakości i organizacji naszych wydarzeń. Podziękowania kierujemy do ekspertów, którzy podjęli się roli prelegentów i zachcieli podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z uczestnikami Forum. Wyrażamy wdzięczność naszym Partnerom za wsparcie w przygotowanie i realizację wydarzenia.

Dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do sukcesu naszego wydarzenia!

Już teraz zapraszamy Państwa serdecznie do udziału w przyszłorocznej, piątej edycji Forum, która odbędzie się w 2017 roku.

 

Videorelacja z IV edycji

2015

III edycja SCL Forum Logistyka & Łańcuch Dostaw 2015

      W dniach 16-17 czerwca w warszawskim hotelu Airport Okęcie odbyło się III Forum Logistyki & Łańcucha Dostaw. Tegoroczna,  trzecia już edycja koncentrowała się na zagadnieniach związanych z Sales&Operational Planning, ryzykiem w łańcuchu dostaw, redukcją kosztów i optymalizacją procesów logistycznych, automatyzacją magazynów oraz nowoczesnymi rozwiązaniami w transporcie.

      Mieliśmy okazję poznać doświadczenie zagranicznych prelegentów w osobach: Tilo Hildebrandt – Head Sales&Operations Planning Europe z firmy Petronas Lubricants International oraz Daniela Condotty – General Manager z firmy Saint Gobain Innovation Materials Polska.Ponadto wydarzenie obfitowało w prezentacje najlepszych praktyków z kluczowych na rynku polskim i europejskim firm, jak m.in: Bakalland, Pfleiderer, CeDo, ANWIL, GE Power Controls, Hoop, Diageo. 

      Podobnie jak w latach ubiegłych zgromadziliśmy rzeszę profesjonalistyów odpowiedzialnych za logistykę i łańcuch dostaw, którzy mogli wybierać z bogatej i rozbudowanej oferty tematycznej. Grono ponad 100 uczestników otrzymało możliwość spersonalizowania programu dzięki sesjom równoległym, a panel networkingowy zapewnił wiele okazji do wspólnych rozmów i czerpania inspiracji.

      Serdecznie dziękujemy Państwu za udział w III edycji Forum Logistyka&Łańcuch Dostaw.Cieszymy się, że odniosła ona sukces, a zadowoleni uczestnicy zgodnie podkreślali wysoki poziom merytoryczny całego spotkania. Szczególne słowa wdzięczności kierujemy do Akademii Leona Koźmińskiego, która kolejny rok objeła nasze wydarzenie swoim patronatem honorowym. Dziękujemy również naszym Partnerom:  Zebra (Srebrny Partner), Consafe Logistics (Srebrny Partner), PSI Polska (Partner), Ilabo(Partner), Memnon Networks (Wystawca), którzy wspierali nas w przygotowaniu i realizacji Forum oraz licznym partnerom medialnym za wsparcie marketingowe.

Videorelacja z III edycji


 

2014

II edycja SCL Forum Logistyka & Łańcuch Dostaw 2014

      W dniach 25-26 września w warszawskim hotelu Marriott odbyła się II edycja Forum Logistyka & Łańcuch Dostaw. Tegoroczna edycja przebiegała pod hasłami optymalizacji procesów, poprawy ich efektywności i produktywności.

      Podobnie jak w poprzednim roku, uczestnicy mogli wybierać spośród szerokiej oferty tematów w ramach sesji: wspólnej i równoległych. Grono prelegentów stanowili praktycy, reprezentujący m.in. następujące firmy: Bakoma, Electrolux Polska, ITPiast, ILiM, Karcher, Kongsberg Automotive, Nivea Polska, Oriflame, Unilever Polska, SAS Institute.

      W tym roku mieliśmy przyjemność gościć zagranicznych gości specjalnych, którzy prezentowali doświadczenia: HJ Heinz, British American Tobacco, Travis Perkins, jak również Neila Webersa, twórcę koncepcji Performance Behavior.

      Patronat merytoryczny nad naszym wydarzeniem objęła Akademia Leona Koźmińskiego.

      Serdecznie dziękujemy Państwu za udział w naszym wydarzeniu, nasze podziękowania kierujemy do naszych Partnerów: Microsoft Dynamics, ITPiast oraz SAS Institute, jak również do Partnerów medialnych.

Videorelacja z II edycji

2013

I edycja Forum Logistyka & Łańcuch Dostaw 2013

      Już za nami pierwsza – premierowa edycja Forum „Logistyka & Łańcuch Dostaw”. Wydarzenie, które odbyło się w dniach 18-19 kwietnia zgromadziło ponad 100 przedstawicieli firm, reprezentujących różne branże: począwszy od producentów, poprzez dystrybutorów po operatorów logistycznych.

      Prezentowane w trakcie dwóch dni rozwiązania, zmierzały do odpowiedzi na pytania o to jak zarządzać procesami logistycznymi i usprawniać przepływ materiałów/produktów przez łańcuch dostaw, aby - z jednej strony -  obniżać koszty, z drugiej, poprawiać jakość obsługi klienta i zwiększać elastyczność działania.

      Wśród prelegentów, mieliśmy zaszczyt gościć, m.in.  profesora Alana Waller’a, Wiceprezydenta Solving Efeso, profesora wizytującego z ramienia Cranfield School of Management, który przedstawił najnowsze badania dotyczące roli przywództwa w obszarze SCM oraz Pascal’a Born’a , Wiceprezydenta Neovia Logistics, który zaprezentował rozwiązania związane z obszarem Inventory Management.

      Uczestnicy Forum podkreślali wysoką wartość merytoryczną spotkania, którą zapewniło znakomite grono prelegentów reprezentujący szeroki wachlarz firm i doświadczeń, m.in.: 3M, Grupa Velux, Bahlsen Polska, CEVA Logistics, SAP Polska. IKEA Retail, Jutrzenka Colian, Sephora Polska, Alma Market, Selena SA, JYSK, Rockwool Polska, Deloitte, SSI Schaefer, Instytut Logistyka i Magazynowania z Poznania.

      Wydarzenie stało się doskonałą okazją do wymiany doświadczeń, porównania praktyki działania, jak również miejscem do nawiązania ciekawych i cennych kontaktów biznesowych.

Videorelacja z I edycji


 

Rekomendacje

  • Dziękuję za możliwość udziału w konferencji i umożliwienie prezentacji. Wszelkie informacje zwrotne zostaną niewątpliwie wykorzystane w celu doskonalenia wystąpień w przyszłości.
    Ze swej strony dodam iż zaproszeni goście, tematyka wystąpień i ich poziom merytoryczny plus doskonała organizacja sprawią iż z przyjemnością polecę firmę kolegom.

    Dziękuję raz jeszcze i mam nadzieję do usłyszenia.
    Arkadiusz Konieczny Rockwool Polska
  • Bardzo ciekawe biznesowe wydarzenie podczas którego można było wymienić cenne doświadczenia z przedstawicielami biznesowymi z różnych branż. Bardzo inspirujące dyskusje prowadzone na dedykowanych sesjach tematycznych. Dawid Doliński ILiM