2018

VI edycja Polish Business Analytics Summit 2018

VI Polish Business Analytics Summit

20-21 marca, hotel Airport, Warszawa

 

Sieci neuronowe, text mining oraz data science  to słowa klucze tegorocznej, szóstej już edycji Polish Business Analytics Summit, który odbył się w dniach 20-21 marca w warszawskim hotelu Airport Okęcie. Podczas dwudniowego kongresu ponad 150 uczestników, reprezentujących czołowe firmy z polskiego rynku miało okazję wysłuchać blisko 25 unikalnych wystąpień gości zarówno z kraju, jak i z zagranicy.

Szósta edycja kongresu stanowiła solidny przegląd najnowszych rozwiązań w zakresie analityki biznesowej. Partnerami konferencji były następujące firmy: Predictive Solutions, StatSoft Polska, Codec Polska, MicroStrategy Poland, Publicis Media Polska, MASS Analytics.

Wśród gości specjalnych tegorocznej edycji mieliśmy okazję wysłuchać aż 5 wystąpień: Toma Ewinga z brytyjskiego Ministerstwa Transportu, Rity Geraldes Simoes z Boeringer Ingelheim, Uri Gorana z Yahoo, Daniela Molnara z Zafron (Grupa Zalando) oraz Andreasa Galatoulasa z Axa Insurance.

Natomiast wśród prelegentów z polskiego rynku występowali przedstawiciele firm: General Electric, Raben Group, Nutricia, Grupa Interia, Bank Pekao, Hello Fresh, Jones Lang Lasalle, Samsung, Grupa Agora, Bank Zachodni WBK i inni.

Najlepiej ocenione wystąpienie poprowadził Vladimir Alekseichenko z General Electric, który wprowadził uczestników w tajniki deep learningu i sztucznej inteligencji. Kolejne najlepiej przyjęte prelekcje należy do Bartłomieja Krojca z Raben Group oraz do Andrzeja Czechowskiego z Samsung.

Szanowni Państwo, jesteśmy przekonani, że konferencja Polish Business Analytics Summit na stałe wpisała się kalejdoskop najważniejszych wydarzeń na polskim rynku poświęconych analityce biznesowej i data science. Do zobaczenia wiosną 2019!

Marta  Pawlikowska

Project Director

2017

V edycja Polish Business Analytics Summit 2017

22-23 marca, hotel Airport Okęcie, Warszawa

 

Data lakes, algorytmy i data storytelling to słowa klucze tegorocznej, piątej już edycji Polish Business Analytics Summit, która odbyła się w dniach 22-23 marca w warszawskim hotelu Airport Okęcie. Podczas dwudniowego kongresu ponad 150 uczestników, reprezentujących czołowe firmy z polskiego rynku miało okazję wysłuchać blisko 25 unikalnych wystąpień gości zarówno z kraju, jak i z zagranicy.

Piąta, jubileuszowa edycja stanowiła solidny przegląd najnowszych rozwiązań w zakresie analityki biznesowej. Partnerami konferencji były następujące firmy: SAS Institute, Onwelo, StatSoft, IMPAQ, Astrafox, Querona, Publicis Media i Traffic99.

Wśród gości specjalnych tegorocznego kongresu mieliśmy okazję wysłuchać wystąpień Shauna Pitmana z British Gas Business, Tommaso Villaniego z Unilever, Kim Bray z Nationwide Building Society oraz Armando Vieira z Bupa Global.

Natomiast wśród prelegentów z polskiego rynku występowali przedstawiciele firm: TVN Digital, GE Healthcare, T-mobile, Onet.pl, BEST S.A., PGE Polska Grupa Energetyczna, Medtronic, Rockwool, Żywiec Zdrój, LUX MED.

 Gość specjalny z British Gas Business, Shaun Pitman wprowadził uczestników w tajniki data storytellingu. W swoim wystąpieniu tłumaczył, że mimo ogromnego postępu technologicznemu, obecności sztucznej inteligencji, większość decyzji biznesowych nadal nie jest racjonalna. Fakty nie mówią same za siebie, dlatego oprócz samych danych potrzebujemy prostej narracji i wizualizacji, aby przekaz był efektywny.

Tommaso Villani z Unilever przedstawił uczestnikom zalety i ograniczenia data lakes, zaś Armando Vieira z Bupa Global prezentował zawiłości technologii deep learningu.

W idei ducha networkingu, zaprosiliśmy wszystkich uczestników na bankiet w Aviator Bar&Lounge na X piętrze hotelu. Chcieliśmy w ten sposób wspólnie z Państwem uczcić piątą, jubileuszową edycję wydarzenia, jak również podkreślić istotę relacji biznesowych i networkingu.

Szanowni Państwo, jesteśmy przekonani, że konferencja Polish Business Analytics Summit na stałe wpisała się kalejdoskop najważniejszych wydarzeń na polskim rynku poświęconych analityce biznesowej i data science, liczymy na spotkanie z Państwem podczas kolejnej edycji wiosną 2018r!

Serdecznie zapraszamy Państwa do współpracy przy tworzeniu agendy. Będziemy wdzięczni za przesyłanie wskazówek, zagadnień i tematów, które Państwa zdaniem powinny znaleźć się z programie przyszłorocznej edycji. Będzie nam miło móc powitać  tych chętnych z Państwa, którzy zechcą podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem w gronie prelegentów.

Marta  Pawlikowska

Project Director

IV edycja Polish Business Analytics Summit 2016

   

Naprawdę nie rozumiem, dlaczego nie każdy budzi się rano i myśli od razu o business intelligence” - to chyba najlepsze podsumowanie kongresu! Jego autorem jest Thomas Rosenquist z Maersk Supply Service, który był jednym z gości specjalnych tego wydarzenia i przedstawił proces transformacji firmy w kierunku agile BI.

 Czwarta  już edycja kongresu Polish Business Analytics Summit odbyła się 22-23 marca w warszawskim hotelu Airport Okęcie i tym razem zgromadziła ponad 200 przedstawicieli firm z sektora produkcyjnego, bankowego, telekomunikacyjnego i energetycznego, związanych z rozwojem analityki biznesowej w Polsce. Partnerami tegorocznego kongresu byli:

Partner Złoty - firma Microsoft
Partnerzy Srebrni: Algomine, Oracle, SAS Institute
Partnerzy Brązowi: Bonair, Luxoft, Pyramid Analytics, Qlik, ReeWise
Partnerzy: Arrow, Mineral Midrange, Traffic99

Uczestnicy mieli w tym roku okazję wysłuchać wystąpień zagranicznych gości specjalnych w osobach: profesora Enda Ridge z Sainsbury’s Supermarket, który przedstawił proces budowy zespołu data science od podstaw, Sukhdeep Singh z brytyjskiej spółki energetycznej National Grid, który z kolei przedstawił korzyści jakie oferuje biznesowi stworzone w ramach organizacji Centrum Doskonałości BI oraz Alex Hancock z Shell, którego wystąpienie skupiło się na efektywnym procesie prognozowania.

Case studies z polskiego rynku zaprezentowali przedstawiciele Allegro, Philips Lighting, Danfoss, mBank, NC+ inne. Spośród polskich prelegentów ze szczególnym uznaniem spotkały się prezentacje Michała Własenko z GE Transportation, Mai Rynko ze Schneider Electric oraz Marcina Szymelfeniga z PKO BP.

Wśród najwyżej ocenionych wystąpień znalazła się prezentacja firmy Reewise, podczas której p. Paweł Grabowski i p. Szymon Czekajewski pokazali jak szybko i efektywnie przeprowadzić analizę sentymentu, bazując na nieustrukturyzowanych danych z fanpage'a firmy, wskazanej przez uczestników. Drugim najwyżej ocenionym wystąpieniem była prelekcja gościa zagranicznego Endy Ridge z Sainsubury's Supermarkets, który doradzał jak zorganizować pracę zespołu data science w ramach firmowych struktur. 

Kongres był okazją zarówno do poznania przykładów zastosowania analityki w biznesie, jak i oferował możliwość przeglądu oferty dostawców zarówno w ramach wystąpień eksperckich jak i na stoiskach partnerskich.

Serdecznie dziękujemy prelegentom i uczestnikom za udział w tegorocznej edycji. Podziękowania kierujemy do naszych Partnerów, którzy przyczynili się do sukcesu naszego wydarzenia!

 

 Kolejna piąta odsłona już w marcu 2017!

Videorelacja z IV edycji

2015

III edycja Polish Business Analytics Summit 2015

      Dwa dni intensywnej wymiany wiedzy, praktycznych prezentacji oraz zawierania nowych kontaktów biznesowych – za nami III odsłona Polish Business Analytics Summit, która odbyła się w dniach  w dniach 24-25 marca w hotelu Airport Okęcie w Warszawie.

      Tegoroczna edycja zgromadziła ponad 150 uczestników odpowiedzialnych za wdrażanie rozwiązań analitycznych i użytkowników końcowych, wywodzących się z biznesu.

      Tradycyjnie już delegaci mogli samodzielnie tworzyć agendę wybierając spośród sesji wspólnych i równoległych. Wszystkim przyświecał jeden cel  - poznać maksimum możliwości, jakie odsłania wykorzystanie narzędzie analitycznych w biznesie.

      Dużym zainteresowaniem cieszył się panel do umawiania spotkań, dzięki któremu wielu uczestników nawiązało nowe, cenne kontakty biznesowe.

      Serdecznie dziękujemy Państwu za udział w tegorocznej edycji, już teraz zapraszamy na kolejną w marcu 2016 roku.

Videorelacja z III edycji


 

2014

II edycja Polish Business Analytics Summit 2014

 

      Kolejna, druga edycja Polish Business Analytics Summit już za nami! W dniach 19-20 marca w warszawskim hotelu Marriott mieliśmy przyjemność gościć aż 160 praktyków, którzy na co dzień odpowiadają za analizę danych i zarządzanie informacją w kluczowych firmach na rynku polskim i europejskim. 

      Bogata i interaktywna formuła wydarzenia zyskała uznanie naszych gości, którzy mogli samodzielnie wybrać ścieżkę swojego udziału i maksymalnie wykorzystać czas poświęcony na udział w konferencji. Jak sami przyznawali uczestnicy, sesja wspólna i 3 sesje równoległe doskonale wpisały się w ich aktualne potrzeby szkoleniowe, dając unikalny i szeroki przekrój tematów.

      Podczas 2 dni wydarzenia, zaproszeni eksperci zaprezentowali najnowsze rozwiązania, techniki i narzędzia wspierające nowoczesne organizacje w efektywnej analizie danych. Pytania i dyskusje kuluarowe dodatkowo były doskonałą okazją do pogłębienia poruszanej tematyki. 

Videorelacja z II edycji


 

2013

I edycja Polish Business Analytics Summit 2013

      W dniach 21-22 maja 2013 w hotel Bristol w Warszawie odbyła się premierowa edycja Polish Business Analytics Summit. Wydarzenie zgromadziło ponad stu profesjonalistów odpowiedzialnych za wdrażanie rozwiązań i zarządzanie informacją w firmach. 

      Szczególne uznanie uczestników wzbudziła nowatorska formuła konferencji, dzieląca program na sesje warsztatowe(pierwszego dnia) oraz sesje branżowe (dla retail/FMCG; dla branży energetycznej oraz dla instytucji finansowych). Dzięki takiemu rozwiązaniu każdy z uczestników mógł wybrać zagadnienia szczególnie bliskie swojej codziennej praktyce, a wsłuchując się w prezentacje ponadbranżowej części wspólnej - poznać ten narzędzia i sposoby zarządzania analityką, które są wspólnym mianownikiem dla biznesu, niezależnie od sektora w którym działa firma.

      Bogate grono prelegentów, pięciu zagranicznych gości specjalnych oraz tematyka, zdecydowanie wykraczająca poza podsumowanie obecnego stanu rzeczy i koncentrująca się na rozwiązaniach, które za chwilę zdominują polski rynek - to najważniejsze atuty wydarzenia doceniona przez uczestników. Podkreślali oni również doskonale opracowany program, wysoki poziom merytoryczny oraz różnorodność poruszanych zagadnień. Prezentacje prelegentów przybliżyły i przedstawiły praktyczną stronę zagadnień takich jak: Big Data, Agile BI, Predctive Analytivcs, Sentiment Analysis, Data Quality, Mobile Bi, Could BI i wiele innych.

      Jedyne czego zabrakło to….czas, zarówno na pogłębione dyskusje, jak i rozmowy kuluarowe, które nieodmiennie towarzyszyły panelom. 

      Rozmowy z uczestnikami i prelegentami oraz liczne wskazówki z  podsumowania ankiet, wypełnianych przez uczestników dają nam już teraz  impuls do działania i pracy nad przygotowaniem przyszłorocznej edycji – mamy nadzieję, że i tym razem uda się nam spełnić Państwa oczekiwania.

Videorelacja z I edycji


 

Rekomendacje

  • At the 2013 Polish Business Analytics Summit we talked a lot about implementing predictive analytics solutions, but we also addressed the equally important question of getting employees and managers to accept and use these tools. Big data, at all, promises to create a lot of value for today's businesses, but it does so by fundamentally changing how we work - and such summits help us to manage the social side as well as the technical side of that equation. Matthew Eric Bassett Univeral Pictures
  • Join the 2012 Gartner Business Intelligence Excellence Award winners, Medway Youth Trust at the Polish Business Analytics Summit 2013 and find out how they used text analytics to reduce youth unemployment. Discover how you can harness the power of your data within a limited budget to target your resources in a more effective way. Gather useful and meaningful insight from your data using the power of predictive analytics and see how to present these findings using an array of visual BI tools. See how Medway Youth Trust have developed their BI capabilities since becoming the first registered Charity to win the prestigious Gartner award - we look forward to meeting you! Gary Seaman Meadway Youth Trust – Zdobywca Nagrody EMEA BI Excellence Award 2012
  • Holistyczne podejście do zagadnienia – od systemów do zarządzania danymi aż po wzbogacanie danych i analizy predykcyjne. Spotkajmy się na Polish Business Analytics Summit 2013! Grzegorz Goldian Trio Management
  • Czym jest jakość danych? Dlaczego tyle mitów narosło wokół jakości danych i czy można jakoś "odczarować" te legendy? Czy warto inwestować w zarządzanie jakością danych? Jakich technik i narzędzi użyć? Jakiej strategii w tym zakresie potrzebuje organizacja, aby dane stały się tworzywem informacji, a informacja narzędziem podejmowania najlepszych decyzji? Na te i inne pytania, które pojawią się w trakcie mojej prezentacji, z przyjemnością odpowiem podczas Polish Business Analytics Summit 2013, ilustrując konkretnymi przykładami i doświadczeniami z wieloletniej pracy na stanowisku Data Quality Managera w Raiffeisen Polbank. Andrzej Burzyński Raiffeisen Polbank