Zgłoś udział
VIII Polish Business Analytics Summit
19-20 marca, hotel Airport Okęcie, Warszawa

Prelegenci

Daniel Remenyfy (Węgry)
Ecolab
Business Analytics Team Leader
Young leader with 4 years of international experience in the field of digital analytics. Proven
ability to create value-adding solutions using various business intelligence and analytics
tools. Recognized for building and developing a highly engaged and empowered team that
deliver results despite headwinds.
He was trusted to build the first Business Intelligence Team within EU S.C. Planning. In the last 1 year, he has successfully built a team of 6 (3 BI analysts, 3 reporting specialists) from scratch, and closely integrated into the wider S.C. organization. With his team he Built the first ever data warehouse in the European Supply Chain using Microsoft Azure cloud computing, and automated 15 reports through this platform (using Azure Data Factory, Microsoft Flows, Azure SQL and SAP scripts).
Professionaly connected with Ecolab since 2015.
Mark Taylor (UK)
Primark Stores
Enterprise Data Architect
Mark is currently the Enterprise Data Architect for Primark, a multi-national high street fashion retailer. He has previously held enterprise architecture roles in both retail banking and financial services. In addition, over his career he has held a range of architecture, strategy, design and development roles in the fields of business intelligence and information management in financial services, mobile telco and capital markets.

Dr Dorota Kowalska (Szwajcaria)
IKEA
Machine Learning Analyst
Z wykształcenia doktor nauk matematycznych, ze specjalizacją z rachunku prawdopodobieństwa. Od ponad ponad 5 lat zajmuje się analizą danych, statystyką oraz data science w praktyce. Obecnie odpowiedzialna za analizę logistyki i łańcucha dostaw w Ikei. Wcześniej pracowała m.in. w Allegro.
Łukasz Augustyniak
ML Lead Edvantis and ML Engineer AVAYA
Data Scientist z 7+-letnim doświadczeniem w wielu projektach ML, tj. monitorowanie mediów społecznościowych, analiza transkrypcji w call center, silniki rekomendacji, predykcja akcji marketingowych na stacjach benzynowych, ekstrakcja informacji z tekstów, i wiele innych. Skończył z wyróżnieniem studia z informatyki na Politechnice Wrocławskiej. Aktualnie kończy doktorat z uczenia maszynowego i analizy nastawienia tekstów na Politechnice Wrocławskiej. Równocześnie ze studiami informatyki uzyskał tytuł magistra prawa na Uniwersytecie Wrocławskim. Aktywnie interesuje się prawnymi aspektami informatyki oraz analizą dokumentów prawnych z wykorzystaniem NLP. Prowadził badania i odwiedzał renomowane uniwersytety w tym Nanyang Technological University (Singapur), Universidad Carlos III de Madrid (Hiszpania), Jozef Stefan Institute (Slowenia), University of Cambridge (Wielka Brytania) i inne.

Dr hab. inż. Przemysław Biecek
Samsung
Prinicpal Data Scientist
Absolwent Politechniki Wrocławskiej (matematyka i inżynieria oprogramowania). Obecnie pracownik naukowy Wydziału Matematyki i Nauk Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Od kilkunastu lat rozwija metody uczenia maszynowego dla dużych i złożonych zbiorów danych.
Głównym projektem badawczym jest DrWhy.AI – narzędzia i metody eksploracji, wyjaśniania i debugowania modeli predykcyjnych. W ramach centrum Data Science prowadzi prace nad zagadnieniami AutoML – automatyzacją uczenia maszynowego i eXtraAI – wyjaśnialnością i transparentnością złożonych modeli uczenia maszynowego.

Piotr Biliński
IBCS® Certified Analyst
Analityk Biznesowy
Jest ekspertem w obszarze budowania struktur analitycznych informacji zarządczej, koordynuje merytorycznie projekty wdrożeń rozwiązań informatycznych wspierających controlling. Prowadzi warsztaty dla pracowników controllingu z zakresu strukturyzowania i wizualizacji informacji zarządczej, tworzy koncepcje rozwiązań technologicznych dla controllerów pod potrzeby biznesowe organizacji. W swojej pracy łączy świat controllingu i informatyki.
Jest członkiem IBCS-A (International Business Communication Standards Association) i członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów ICV.

Michał Broniś
Warta
Modelling&Machine learning Team Coordinator
Od ponad 10 lat związany z największymi firmami sektora ubezpieczeń: AXA, Allianz, obecnie Warta. Specjalizuje się w taryfikacji ubezpieczeń majątkowych i komunikacyjnych. Obecnie koordynuje zespołem odpowiedzialnym za rozwój modeli predykcyjnych oraz wykorzystanie technik uczenia maszynowego na potrzeby optymalizacji cen.
Entuzjasta dziejącej się rewolucji informacyjnej, zafascynowany możliwościami jakie otwierają się w ubezpieczeniach dzięki postępom w Data Science. Prywatnie miłośnik rowerów i astronomii.
Absolwent wydziału Matematyki Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Tomasz Brzeziński
iTaxi
Chief Data Scientist
Odpowiedzialny za tworzenie i optymalizację algorytmów opartych na danych. Wcześniej m.in. Senior Data Scientist w Grupie Netsprint. Absolwent kierunku Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne w Szkole Głównej Handlowej. Prelegent licznych konferencji branżowych. Certyfikowany trener biznesu, fan strategicznych gier planszowych.

Krzysztof Bury
GE Healthcare
Senior Software Engineer
Programista, twórca, pasjonat danych. Programista w GE Healthcare, Twórca Data Craze.
Od ponad dekady pomaga innym osiągnąć sukces, wyjaśniając dane.
Prywatnie mąż wspaniałej Moniki, ojciec cudownej Ali.
Autor na blogach: datacraze.pl/blog | blog.krzysztofbury.pl
Specjalizuje się w:
• Sposobach Efektywnego Przetwarzania Danych
• Narzędziach do Analityki i Wizualizacji / Business Intelligence (Qlik)
• SQL-u (Certified Oracle SQL Expert)
• Jakości Danych
• Hurtowniach Danych

Przemysław Budzewski
Predictive Solutions
Starszy Menedżer, Analizy statystyczne i data mining
Absolwent Instytutu Socjologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Opiekuje się zespołem analityków Predictive Solutions. Główny obszar zainteresowań zawodowych to analityczne wsparcie procesów operacyjnych w szeroko rozumianej branży finansowej i FMCG (CRM analityczny, windykacja, wykrywanie fraudów). W ramach projektów realizowanych przez PS współpracuje z takimi instytucjami, jak: KIR, BNP PARIBAS, EOS KSI, Santander Bank Polska, mBANK, EUROCASH, Bon Prix. Współautor rozwiązań PS m.in. z zakresu windykacji. Prowadzi szkolenia z zakresu technik i metodologii data mining.
Adam Chrzanowski
O-I
EU Market Intelligence and Commercial Analytics Manager
Adam posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie strategicznym i zaawansowanej analizie danych. Pracował m.in. jako konsultant w projektach strategicznych dla firm przemysłowych, był specjalista , ekspertem i liderem zespołu analiz w McKinsey & Company w Warszawie. Od 2018 roku jest liderem zespołu analitycznego w O-I, wiodącym producentem opakowań szklanych na świecie.


Dr Michał Dyrda
Philip Morris International
Senior Enterprise Data Scientist
Posiada ponad 10 lat doświadczenia w pracy w informatyce. Swoją podróż po pracy z danymi rozpoczął od różnych eksperymentów astrofizycznych. Następnie współpracował z zespołami biznesowymi i inżynierskimi w celu dostarczania informacji. Posiada doświadczenie w projektowaniu i wdrażaniu złożonego systemu oprogramowania dla różnych międzynarodowych projektów, w tym projektu analizy dużych zbiorów danych.
W tej chwili jako Senior Enterprise Data Scientist @PMI w Krakowie codziennie współpracuje z interesariuszami w celu zwiększenia wartości biznesowej zapewnianej przez zespół Data Science. Ambasador najlepszych praktyk i ciągłej integracji, ewangelista podejścia continous delivery. Wkłada duży wysiłek we wdrażanie rozwiązań data science do produkcji. Uzależniony od biegów długodystansowych.
Posiada doktorat z astrofizyki.
Grzegorz Kamiński
Predictive Solutions
Dyrektor, Analityczne rozwiązania biznesowe
Od przeszło 15 lat związany z Predictive Solutions. Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Swoją karierę zawodową wiąże z kierunkowym wykształceniem z analiz statystycznych, data mining, big data jak i branżowym, związanym z bankowością. Zdobył bogate doświadczenie z wykorzystania analiz predykcyjnych, przede wszystkim w finansach i administracji. Specjalizuje się w wykorzystaniu analiz predykcyjnych do wsparcia w podejmowaniu decyzji biznesowych. Jest zwolennikiem łączenia podejścia analiz predykcyjnych z badaniami ankietowymi.
Dr inż. Marcin Kędzior
T-mobile
Data Science Section Manager
Marcin jest doświadczonym liderem z ponad 15-letnim doświadczeniem w dziedzinie sztucznej inteligencji, z rozległą wiedzą na temat projektowania i wdrażania rozwiązań AI, ML i DL dla różnych firm i dziedzin technologii. Kieruje obecnie zespołem Data Science w Deutsche Telekom IT Warsaw i pełni funkcję Product Managera odpowiedzialnego za tematy AI i ML w AI Digital Hub. Wcześniej pracował w General Electric, gdzie zbudował od podstaw i kierował zespołem Analytics i był głównie odpowiedzialny za tematy związane z predictive maintenance, analizą predykcyjną oraz niezawodnością turbin gazowych i floty silników gazowych. Posiada doktorat z robotyki w 2008 roku, a jego zaplecze naukowe dotyczy aplikacji sieci neuronowych do sterowania ruchem pojazdów kierowanych automatycznie i robotów kołowych
Marcin Kieszczyński
ACCA Polska i Kraje Bałtyckie
Marketing Communications Manager
Ekspert ds. komunikacji marketingowej z 16-letnim doświadczeniem w budowaniu i egzekucji strategii komunikacyjnych z naciskiem na kanały cyfrowe (Digital + Social Media), szkoleniowiec i prelegent o Erze Cyfrowej i jej implikacjach na licznych konferencjach, warsztatach i spotkaniach.

Michał Koziara
3SOFT
CEO
Piotr Łukasiński
Santander Bank
Master Data Scientist
Przez 14 lat pracował w USA między innymi dla BNY Mellon, Investors Bank and Trust (przejęte przez State Street), a od 2011 dla banku Santander. W 2017 roku zamieszkał wraz z rodziną we Wrocławiu gdzie pracuje jako Master Data Scientist dla Santander Bank Polska.
Brał udział w wielu projektach implementacji systemów w instytucjach finansowych, pracował przy fuzjach i optymalizacji procesów. Od 2014 zajmuje się Data Science w tym analizą procesów (proces mining), budową i implementacją modeli ML (w tym sieci neuronowych) oraz analizą tekstu (NLP).
Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Babson College w Bostonie (M.B.A.).

Katarzyna Prekurat
Provident
Starszy Analityk Biznesowy,
Od 13 lat pracuje w branży finansowej, w obszarze zarządzania projektami i analizy biznesowej. Obecnie zajmuje stanowisko Starszego Analityka Biznesowego w firmie Provident Polska SA., a poprzednio zastępowała Kierownika Zespołu Analityków Biznesowych. Specjalizuje się w przygotowywaniu wymagań biznesowych oraz analizy wpływu zmiany na procesy w organizacji. Prywatnie studentka Psychologii i pasjonatka rozwoju osobistego. absolwentka Uczelni Łazarskiego i Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego na kierunku Finanse i Rachunkowość.

Łukasz Ryniewicz
Santander Bank
Head of Data Technology
Studiując matematykę na MiNI PW poznał matematykę dyskretną i teorię grafów.
Następnie poznał technologie pracując w SAS Institute, zaczynając w Cetrum Technologii a kończąc jako System Development Konsultant w dziale Telco. To tam po raz pierwszy biznesowo wykorzystał analizy grafowe w zastosowaniach biznesowych.
W banku BZWBK zajmował się budową środowiska Analityczego, na którym powstają modele, jak również prowadził alternatywne analizy danych.
Teraz jest managerem zespołu ds. analiz BigData w Banku, gdzie zajmuje się wdrażaniem nowych technologii, rozwiązań, oraz ich wykorzystaniem w Biznesie.
Prowadzi również zajęcia na studiach podyplomowych SGH z Analizy Sieci Społecznościowych, pokazując jak wykorzystując teorie grafów w różnych technologiach osiągnąć lepsze wyniki biznesowe.

Krzysztof Sienicki
Roche
Data Science Team Manager
Manager z 10 letnim doświadczeniem pracy z danymi w branżach: fmcg, ecommerce i farmaceutycznej. W Roche prowadzi zespół Data Science, który realizuje globalne wdrożenia uczenia maszynowego w obszarze od badań klinicznych po rejestrację leków. Wcześniej zarządzał zespołami, które wdrażały rozwiązania analityczne u liderów swoich branż, np. Procter & Gamble czy Bacardi. Tytuł prelekcji: Czy wysoka skuteczność algorytmów zapewnia skuteczne wdrożenie Data Science w organizacji? Opis prelekcji: Bazując na konkretnych doświadczeniach z Roche, Krzysztof opowie o tym jakie wyzwania stawia przed jego zespołem organizacja oraz jej wyzwania w branży farmaceutycznej. Ponadto, przedstawi jak jego zespół pracuje nad ciagłym udoskonalaniem nie tylko budowanych rozwiązań, ale również potrzebnych umiejętności jak i metod pracy.
Karim Sylla
Żabka
Dyrektor Analiz Biznesowych
Pasjonat skutecznych rozwiązań BI (raportów i dashboard’ów) z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi BI (w szczególności PowerBI) oraz Excela. Nastawiony na optymalizację oraz automatyzację procesów (m.in. kurs Lean Six Sigma Black Belt). Jako lider koncentruje się na budowie zaangażowania poprzez wspieranie ciągłego rozwoju kompetencji pracowników oraz zwinne metody organizacji pracy. Karierę rozpoczął w firmie DGA w 2004 r. jako konsultant w dziale doradztwa finansowego. W latach 2006-2015 zajmował się controllingiem produkcji w Mondelez. Kolejne lata spędził w Wavin w obszarze controllingu regionu, a od września 2019 w Żabka Polska.
Absolwent Uniwersytetu Ekonomiczny w Poznaniu (specjalizacja: Inwestycje kapitałowe i strategie finansowe przedsiębiorstwa),oraz studiów podyplomowych na Politechnika Poznańska ( systemy baz danych).


Jarosław Tkocz
3SOFT
Chief Data Science Officer, Członek Zarządu
Adam Tyszer
Huuuge Games
Dyrektor Performance Marketing Business Intelligence
Adam Tyszer swoje doświadczenie zawodowe zbierał przede wszystkim w branży telekomunikacyjnej oraz telewizji satelitarnej, gdzie zajmował stanowisko Dyrektora Operacyjnego odpowiedzialnego za CRM, obsługę oraz utrzymanie Klienta. Do swoich osiągnięć zalicza znaczne obniżenie wskaźnika odejść Klientów, zwiększenie ARPU oraz podwyższenie standardów Obsługi Klienta.
Od grudnia 2016 roku związany z Huuuge Games, gdzie odpowiada za Business Intelligence w obszarze Performance Marketing. Do jego głównych obowiązków należą integracja oraz analiza danych dotyczących nowo pozyskanych Klientów, jak również ich jasne i czytelne przedstawienie na potrzeby podejmowania decyzji biznesowych.
Jego celem jest wdrożenie kultury firmy opartej na danych oraz wykorzystanie ich w podejmowaniu codziennych decyzji biznesowych. Ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie, a także kanadyjski program Executive MBA w SGH.

Robert Woźniak
Elitmind
CEO, Digital Advisor
Współzałożyciel Elitmind oraz wizjoner rynku Data & AI. Uważa, że wartościowe rozwiązanie powinno wychodzić poza obecne potrzeby Klienta, pokazując mu nowe możliwości drzemiące w danych. W ten sposób pomaga swoim Klientom zarządzać organizacją poprzez Dane. Człowiek od projektowych zadań specjalnych. Jego pond 15-letnie doświadczenie zawodowe potwierdzone jest dziesiątkami zrealizowanych projektów w obszarze Hurtowni Danych, Analityki czy Raportowania, w wielu różnorodnych obszarach biznesowych.