Prelegenci

  • Daniel Molnar Senior Data Analytics Engineer Zalon by Zalando

    Generalist data nerd and startup specialist. Specialties are cloud agnostic data infrastructure and data driven product development (Microsoft, 6Wunderkinder). Daniel is an experienced co-founder with proven build-to-market capabilities.

  • Andreas Galatoulas Data Science Manager AXA Insurance

    Andreas has more than 10 years experience working on data analytics, machine learning and AI. He used data in a variety Galatoulas of industries and countries across the world including but not limited to retail analytics, loyalty, education. He is currently heading the data science team for AXA Insurance within intermediary business in UK.

  • Rita Geraldes Simoes Customer Insights Manager Boehringer Ingelheim

    I’ve been dedicating most of my career exploring ways of getting to know the “why” behind things. Solidly backgrounded by a graduation in Social Psychology, Business Intelligence and Analytics fit the purpose like a glove, sustaining it all with evidence driven methods and analytical rigor. Working for the Pharmaceutical Industry for over than 7 years, with a short detour to one of the Big 4 Consulting Companies, I’m currently a Customer Insights Manager ensuring to convey critical information, accurate data and communication strategies altogether to that point where positive distinction is made in an increasingly customer centric pharma market

  • Tom Ewing Principal Data Scientist Department for Transport (DfT)

    Tom is presently head of Data Science at the Department for Transport (DfT). He leads the DfT’s data science capability tasked with harnessing the power of data science and open source technology and applying this the transport in the UK Recent projects his team have undertaken include: Digitising the public consultation process. Examining the relationship between cycle casualties and traffic flows using machine learning. Transforming the way in which data and statistics are produced and consumed through data pipelining and interactive data visualisation. Exploring new ways of conducting traffic and pedestrian surveys using neural networks for video recognition. Evaluating new and emerging forms of data such as mobile phone data. A keen innovator Tom has also ran the highly successful DfT Hacks hackathon - where DfT invited 50 of the brightest minds into DfT to collaborate on challenges facing government and the wider transport sector.

  • Uri Goren Research Engineer Yahoo

    Uri is an experienced Data scientist, having worked in the field of machine learning for fortune 500 companies (Microsoft, AT&T, Yahoo) and startups for the last decade. Uri specializes in Natural language processing and Bayesian statistics in Big Data environments.
    Uri is a python enthusiast, leading PyData Tel Aviv, and PyCon Israel.


  • Vladimir Alekseichenko Architect General Electric

    Posiada ponad 10-letnie doświadczenie w programowaniu komercyjnym. Pracował w różnych dziedzinach informatyki (z różnymi technologiami). Przez ostatnie 4 lata zajmuje się kwestiami związanymi z danymi, takimi jak machine learning czy data science. Jest trenerem na warsztatach DataWorkshop (praktyczne uczenie maszynowe). Prowadzi podcast o sztucznej inteligencji w biznesie - BiznesMyśli. Uwielbia pomagać innym, analizować dane i stawiać czoła wszelkim wyzwaniom. Pasjonat podróży (odwiedził około 30 krajów).



  • Andrzej Czechowski Chief Data Officer, Business Intelligence Head Samsung

    W Samsung Electronics jako CDO odpowiedzialny za obszar analityki, raportowania, badań i IT. Od ponad 15 lat specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących zawansowanej analizy danych i systemów CRM. Doświadczenie zdobywał w firmach konsultingowych realizując projekty doradcze oraz wdrożenia systemów BI i CRM w Portugalii, Niemczech, USA oraz w Polsce w sektorach retail, telekomunikacyjnym, farmaceutycznym oraz bankowym


  • Tomasz Demski Business Development Director StatSoft Polska

    Brał udział w wielu projektach związanych z wdrożeniem narzędzi analitycznych, budową modeli analitycznych i data mining realizowanych dla przedsiębiorstw z różnych branż. Projektował i nadzorował prace wdrożeniowe nad kilkudziesięcioma systemami analitycznymi wdrażanymi przez StatSoft Polska. Prowadzi również szkolenia poświęcone wykorzystaniu technik data mining / machine learning w różnych dziedzinach. W StatSoft Polska od ponad 20 lat.

  • Adrian Domitrz Data Science Expert Publicis Media Polska

    Ma 8-letnie doświadczenie w analizie ekonomicznej i modelowaniu ekonometrycznym. Przez dwa lata współpracował przy tworzeniu programów symulacyjnych w Centrum Analiz Ekonomicznych CenEA. W Publicis Media pracuje od 2013 roku, realizował projekty analityczne m.in. dla Grupy Żywiec, Black Red White, Vivus, USP Zdrowie, Allegro.

  • Adrian Foltyn External Data Science Expert HelloFresh , Trans.eu.

    Pasjonat data science i kompozycji muzycznej, ekspert data science pracujący dla Trans.eu we Wrocławiu oraz HelloFresh (najszybciej rosnąca firma w Europie wg FT) w Berlinie. 16 lat doświadczenia zawodowego zebranego w data science i badaniach marketingowych w firmach takich jak Procter & Gamble, Avon, IQS, McKinsey & Company, ProSiebenSat1 oraz HelloFresh. Aktywny uczestnik PyData, wieczny doktorant i podróżnik konferencyjny. Lubi i umie budować zespoły data science od zalążków, codziennie stara się dodawać nowe połączenia pomiędzy neuronami w głowie lub w R / Pythonie.



  • Grzegorz Kamiński Dyrektor ds. analitycznych rozwiązań biznesowych Predictive Solutions

    Od przeszło 10 lat związany z Predictive Solutions . Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Swoją karierę zawodową wiąże z kierunkowym wykształceniem z analiz statystycznych i data mining, jak i branżowym, związanym z bankowością. Zdobył bogate doświadczenie z wykorzystania analiz predykcyjnych, przede wszystkim w finansach i administracji. Specjalizuje się w wykorzystaniu analiz predykcyjnych do wsparcia działań sprzedażowych i windykacyjnych. Jest zwolennikiem łączenia podejścia analiz predykcyjnych z badaniami ankietowymi.

  • Monika Kołodziejczyk Digital Analytics Manager Grupa Interia.pl / Semahead

    A dynamic and creative manager with 6 years of experience in the online industry with an extensive knowledge and experience in implementing of marketing projects, creating business solutions, making reports and analyses from different areas. Successful in developing communication strategy and building brand image. An expert in the field of coordination, customer acquisition/negotiation, team building, analytics, media relations and marketing which lead to stimulation of business growth and maximization of results.


  • Radosław Kozieja Wiceprezes Zarządu Codec Polska

    Ma ponad 20-letnie doświadczenie w wykorzystaniu systemów informatycznych do wspierania zarządzania największymi firmami. Od dziewiętnastu lat pracuje w grupie Codec, a od roku 1999 zarządza jej polskim oddziałem. Zajmował się zagadnieniami związanymi z praktycznym wspomaganiem podejmowania decyzji, controllingu, finansów oraz zarządzania m.in. przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz systemów analitycznych. Z problematyką zastosowań Performance Management i Business Intelligence związany od początku kariery zawodowej. Uczestniczył i prowadził projekty konsultingowe oraz wdrożenia systemów Performance Management i Business Intelligence w Polsce i Irlandii. Absolwent Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.

  • Bartłomiej Krojec BI Manager Raben Group

  • Waldemar Kruk Business Solution Advisor AMS (Grupa Agora)

    Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego oraz Executive MBA (Uniwersytet Warszawski we współpracy z University of Illinois at Urbana – Chapaign USA). Z branżą reklamową związany od 1994r. Współtwórca standardu badań czytelnictwa (PBC) i badania audytorium radiowego (RadioTrack). W latach 2004-2013 prezes zarządu w Polskie Badania Outdooru Sp. z o.o.
    Właściciel INSIGHT PRO, firmy doradczej specjalizującej się w analizach strategicznych, data-miningowych oraz narzędziach wspomagających marketing sprzedaży. Doradca ds. rozwiązań biznesowych w AMS SA (Grupa Agora). Członek Rady Nadzorczej Instytutu Badań Outdooru Sp. z o.o.


  • Jan Lompart Demand Planning Manager Nutricia Advanced Medical Nutrition

    Związany z obszarem planowania sprzedaży od 2011 - początkowo w Avon Cosmetics Polska, obecnie w Nutricii Medycznej. Posiada bogate doświadczenie w tworzeniu i wdrażaniu narzędzi wspierających prognozowanie sprzedaży. Swoje rozwiązania, opiera na programowaniu obiektowym, wielopoziomowej analizie danych oraz modelowaniu ekonometrycznym. Uczestnik i pomysłodawca wielu projektów z obszaru tworzenia i poprawy procesu S&OP.

  • Marek Łajdecki Z-ca Głównego Księgowego Przedsiębiorstwo Komunalne Gminy Konstantynów Łódzki

    Jako zastępca głównego księgowego w firmie zajmującej się wodociągami, ciepłem, administracją nieruchomości oraz robotami komunalnymi, specjalizuje się w przetwarzaniu danych głównie finansowych pod kątem budżetowania, controllingu, kalkulacji cen, sporządzania sprawozdań finansowych oraz przede wszystkim raportowania, prezentacji i analiz. Uczestnik projektów informatyzacji Spółki oraz wdrożeń z zakresu e-usług. Z zainteresowania programista i entuzjasta tematyki zaawansowanej analityki. Absolwent studiów podyplomowych DataScience na Politechnice Warszawskiej. W pracy korzystający głównie z narzędzi Office i coraz częściej języka R. Z Power BI zetknął się w poszukiwaniu narzędzia do sprawnego raportowania w Spółce. Swoje doświadczenia we współpracy z Power BI opowie na swojej prelekcji.


  • Przemysław Magiera Senior Sales Engineer MicroStrategy Polska

    Odpowiedzialny za techniczne wsparcie sprzedaży w firmie MicroStrategy w Polsce i Europie Wschodniej. Od 19 lat pracuje w obszarze przetwarzania danych, Business Intelligence i Big Data. Brał udział w licznych projektach rozwoju systemów raportowania, sprzedaży i wdrożenia rozwiązań BI w Europie, Stanach Zjednoczonych, Azji, Afryce i na Bliskim Wschodzie. Zdobył doświadczenie w IT, Finansach, Handlu, Przemyśle, Łączności pełniąc role kierownika projektów informatycznych, dewelopera, specjalisty konsultanta i sprzedawcy. Ukończył studia na wydziale Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej uzyskując tytuł doktora nauk technicznych.

  • Przemysław Pospieszny Data Science Manager Jones Lang Lasalle (JLL)

    Odpowiedzialny za rozwój Data Labu w zakresie wykorzystania technik big data i eksploracji danych w obszarze inteligentnych budynków, Internet rzeczy (IoT), miejsca pracy i zarządzanie budynkami. 11-letnie doświadczenie zawodowe w analityce i zarządzaniu projektami IT w Polsce i Irlandii łączy z rozwojem naukowym w obszarze wykorzystania uczenia maszynowego w tematyce inteligentnych miast oraz inżynierii oprogramowania.
    Absolwent Szkoły Głównej Handlowej (Doktorat), Dublin Institute of Technology (Zarządzanie Wiedzą), Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (Informatyka i Ekonometria) oraz Florida Atlantic University (Staż naukowy). Certyfikowany kierownik projektów (PMP).

  • Irena Pawłowski Founder & Chief Strategy Officer Pulse

    Irena is a Data Strategist, Customer Experience and Service Design expert, with over 15 years of experience in creating data strategies and scalable marketing and sales processes in the B2B space, including for companies like Google. Through her consultancy practice she helps corporates and Start-ups in the financial and retail sectors tailor their processes, data architecture and infrastructure to create optimized, customer experiences, and guides them through the difficult process of large-scale digital transformation and integration of new technologies like stream processing, real-time analytics, Machine Learning while delivering business value during the transition process.
    Irena is also passionate about knowledge and best-practice sharing between corporates and startups, as such she is active in helping emerging FinTechs and Startups, and is on the Board of Craftinity - a Deep Learning Startup from Krakow and Luxsonic - an Immersive Tech Startup from Canada.

  • Marcin Pycka Director of Data Analytics and Continuous Audit Bank Pekao

    Absolwent Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz Oxford Brookes University, aktywny członek brytyjskiego Association of Chartered Certified Accountants (ACCA). Od 11 lat zajmujący się metodyką Audytów Zdalnych, Continuous Monitoring oraz Continuous Auditing. Członek zespołów projektowych wdrażających nowe rozwiązania w audycie wewnętrznym Grupy Pekao. Obecnie w Banku Pekao SA kieruje zespołem audytorów odpowiedzialnych za wdrażanie rozwiązań Continuous Auditing

  • Łukasz Ryniewicz Manager Zespołu ds. analiz BIG Data Bank Zachodni WBK

    Studiując matematykę na MiNI PW poznał matematykę dyskretną i teorię grafów.
    Następnie poznał technologie pracując w SAS Institute, zaczynając w Cetrum Technologii a kończąc jako System Development Konsultant w dziale Telco.
    To tam po raz pierwszy biznesowo wykorzystał analizy grafowe w zastosowaniach biznesowych.
    W banku BZWBK zajmował się budową środowiska Analityczego, na którym powstają modele, jak również prowadził alternatywne analizy danych.
    Teraz jest managerem zespołu ds. analiz BigData w Banku, gdzie zajmuje się wdrażaniem nowych technologii, rozwiązań, oraz ich wykorzystaniem w Biznesie.
    Prowadzi również zajęcia na studiach podyplomowych SGH z Analizy Sieci Społecznościowych, pokazując jak wykorzystując teorie grafów w różnych technologiach osiągnąć lepsze wyniki biznesowe.

  • Krzysztof Struś Data Science Expert Publicis Media Polska

    Od 2009 roku zajmuje się ze statystyką, modelowaniem predykcyjnym i analizami data mining. Najpierw w ICM przy analizowaniu danych z Numerycznych Modeli Prognozy Pogody, a następnie w domu mediowym OMD. Z grupą Publicis Media jest związany od grudnia 2013. Odpowiada za prowadzenie projektów analitycznych. Tworzył analizy mediowe oraz modele ekonometryczne i atrybucji m.in. dla Grupy Żywiec, Polpharmy, NC+, Sanofi Aventis, Reckitt Benckiser, Allegro.