DZIEŃ 1 (10 KWIETNIA, ŚRODA)

Spotkanie praktyków

OPTYMALIZACJA PROCESÓW W SHARED SERVICES CENTRE

10-11 KWIETNIA, Airport Hotel Okęcie, Warszawa

9:30 PORANNA KAWA I REJESTRACJA

9:55 POWITANIE UCZESTNIKÓW

10:00 Spektakularne wpadki kontra dobre praktyki przy rozpoczynaniu programu RPA w firmach SSC

  • Doświadczenia zebrane z ponad 20 firm rozpoczynających projekty RPA
  • 7 najpoważniejszych błędów w uruchamianiu programów RPA
  • 5 największych wyzwań przed robotami
  • 2 różne perspektywy patrzenia na wyzwania we wdrażaniu robotyzacji
  • Dobre praktyki wypracowane w znanych SSC - Lufthansa, Veolia, ABB.

Prelegenci

  • Dominik Jaskulski Managing Partner Office Samurai
  • Michał Wolak Ekspert i trener Office Samurai

11:00 Innowacyjny Shared Service Centre – czyli jak radzić sobie z rosnącą presją efektywności

  • Efektywna struktura organizacyjna między SSC a oddziałami lokalnymi
  • Podział odpowiedzialności SSC vs. biznes
  • Bądź bliżej biznesu – jak zapewnić sobie miejsce przy stole strategii
  • Jak niwelować rosnące koszty pracy w Polsce (specjalizacja, automatyzacja, robotyzacja)
  • Granice centralizacji procesów

Prelegenci

  • Piotr Pawłowski Head of Operations/SSC, Siemens

11:40 PRZERWA NA KAWĘ

12:00 Robotyzacja procesów w SSC Orange Polska

  • Od czego zacząć biznesową przygodę z robotyzacją
  • Robotyzacja na tle automatyzacji
  • Planowane efekty, a realne wyniki
  • Pułapki wdrożenia

Prelegenci

  • Michał Wierzbowski Head of Shared Services Centre Orange

12:40 Możemy poprawić tylko to, co mierzymy – czyli jak z pomocą nowoczesnego BI mierzyć efektywność działań w SSC

  • Istotność analizy danych operacyjnych w SSC
  • Jak Qlik pomaga w elastycznym drążeniu danych i dostrzeganiu kluczowych wniosków w SSC:

- Gdzie zacząć usprawnienia?

- Gdzie występują luki w procesie?

- Czy usprawnienia przynoszą wymierne efekty?

Prelegenci

  • Paweł Molga Regional Sales Manager Hogart Business Intelligence
  • Michał Santus Qlik Senior Consultant Hogart Business Intelligence

13:10 LUNCH

14:00 Co automatyzować, co robotyzować, a co robić manualnie

  • Przegląd i wybór procesów do optymalizacji
  • Jak zachować właściwe proporcje zasobów ludzkich vs. roboty

Prelegenci

  • Lucyna Mach PTP Global Process Manager Eltel Networks Poland S.A

14:40 Automatyzacja rekrutacji w służbie SSC/BPO

  • Rozwój metod rekrutacyjnych - ewolucja rekrutacji
  • Modele rekrutacji w SSC/BPO
  • Platforma REX sposobem na zwiększenie zasięgów rekrutacyjnych
  • Automatyzacja lub/i rekrutacja

Prelegenci

  • Karolina Korzeniewska Account Executive CEE & REX Project Manager Antal SSC/BPO

15:20 Kontrolingowy punkt widzenia realizacji projektów standaryzacji i automatyzacji

Na spotkaniu zaprezentowany zostanie projekt wdrożonej automatyzacji sprawdzania kompletności danych otrzymywanych przez dział controllingu. Na zaprezentowanym przykładzie, przedstawione zostaną zasady planowania i realizacji tego typu projektów, których przestrzeganie zapewnia osiągnięcie wymiernych rezultatów.
Konkretne, zachęcające uczestników do aktywności wystąpienia, na koniec długiego dnia konferencji.

Prelegenci

  • Piotr Kowal Financial Controller Getinge Shared Service

16:00 ZAKOŃCZENIE PIERWSZEGO DNIA WYDARZENIA

DZIEŃ 2 (11 KWIETNIA, CZWARTEK)

9:30 PORANNA KAWA, REJESTRACJA

10:00 Digitalizacja i automatyzacja procesów księgowych na przykładzie Centrum Usług Księgowych Grupy Polpharma

  • Optymalizacja Procesu Zamykania Miesiąca, czyli o tym dlaczego dobry proces jest zawsze najważniejszy
  • Efektywność procesu i zespołu, czyli o tym jak zamienić przymiotniki w liczebniki
  • Automatyzacja powtarzalnych prac, czyli o tym kiedy zespół potrzebuje leniwych pracowników
  • Machine Learning, czyli o tym gdzie jest miejsce dla sztucznej inteligencji w księgowości

 

Prelegenci

  • Kamil Czerwiński Dyrektor Centrum Usług Finansowych Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A.

10:40 Nasza droga do robotyzacji procesów

  • Wybór dostawcy i sprawdzony model współpracy
  • Efektywny zespół robotyzacyjny
  • Model pracy w zrobotyzowanym biurze
  • Nowe kompetencje kadr w zrobotyzowanym biznesie

 

Prelegenci

  • Monika Kosicka Manager Biura Obsługi Klienta Impel Business Solutions, Robotics Smart Solutions

11:20 PRZERWA NA KAWĘ

11:40 Demokratyzacja rozwiązań RPA i co z tego wynika dla CUW.

  • Niska bariera wejścia w rozwiązania robotyzacyjne
  • Robot dla każdego?
  • Skuteczne podejścia wdrożeniowe do robotyzacji
  • Myśląc o robotach nie zapomnijmy o ludziach – przykłady z projektów
  • Jak zaplanować podróż CUW z robotami by mieć kontrolę?
  • Nowinki z Blue Prism World 2019.

Prelegenci

  • Dariusz Mazurek Managing Partner Digit.on

12:10 Strategia oparta na działaniach Continuous Improvement jako klucz do transformacji roli SSC – na przykładzie Amer Sports

  • Istota reorganizacji procesów operacyjnych i ich wpływ  na dalsze losy SSC
  • Organizacja zespołu CI pod kątem strategicznym
  • Harmonizacja, Standaryzacja, Optymalizacja, Automatyzacja – matryca zależności
  • Działania wspierające szybkość transformacji w SSC  - projekty skalowalne oraz ich narzędzia

 

 

Prelegenci

  • Ewelina Stanisz Change Manager Amer Sports Financial Shared Service

12:50 Lean Management jako napęd CUW

Prelegenci

  • dr Wojciech Josek Dyrektor ds. Lean Management Impel Business Solutions, Experts for Business

13:30 LUNCH

14:10 Pokolenie millenialsów/ Z – jak do nich dotrzeć, motywować oraz rozwijać talent

Podczas mojego wystąpienia opowiem o Odwróconej Piramidzie – projekcie, którym w 2018 roku zaktywizowaliśmy naszych millenialsów do działania na rzecz Centrum Usług Wspólnych HR w Schneider Electric. W ramach projektu powstały liczne inicjatywy takie jak np. ekologiczne biuro, spotkania centrum prowadzone przez pracowników dla pracowników, konkurs na eliminację nieefektywnych procesów, inter-mentoring, zajęcia sportowe i integracyjne, itp. Efektem projektu było znaczne zmniejszenie rotacji pracowników oraz wyższy wynik satysfakcji i zaangażowania.

Prelegenci

  • Bartłomiej Trochowicz Head of EMEA Workforce Administration Schneider Electric

14:50 Od czego zacząć budowanie kultury ciągłego doskonalenia?

  • Czym jest (i nie jest) CI
  • Jak znaleźć (zagubionego) klienta?
  • Ukryte koszty złej strategii

 

Prelegenci

  • Agata Borowiecka Process Specialist AkzoNobel
  • Joanna Cooper GBS Process & Systems Support Lead AkzoNobel

15:30 ZAKOŃCZENIE DRUGIEGO DNIA WYDARZENIA I WRĘCZENIE CERTYFIKATÓW