DZIEŃ I (22 maja, środa)

9:30 Rejestracja

9:55 Powitanie uczestników

10:05 Promocje – po co? Dlaczego? Jaki cel chcemy osiągnąć?

  • Co to jest promocja
  • Co chcemy osiągnąć
  • Strategia promocyjna a polityka cenowa
  • Promocja a wizerunek marki
  • Promocja a etap życia produktu

Prelegenci

  • Łucja Sławianowska-Prywata Pricing & Business Intelligence Supervisor Africa Oriflame Poland

10:45 Zarządzanie promocjami jako element polityki cenowej

  • Wpływ intensywności i głębokości promocji na budowanie wolumenu
  • Jak planować długofalowo mechanizmy promocyjne, by nie wpływać negatywnie na postrzeganie wartości marki?
  • Promocje cenowe wybranej kategorii produktów a rekompensata pozostałych

Prelegenci

  • Marcin Szkudaj Pricing Manager Avon

11:25 Przerwa na kawę

11:45 Kupiec kontra analityk promocji oraz przyszłość promocji a promocje przyszłości

  • Promocja widziana oczami kupca
  • Dwa światy w ocenie promocji
  • Polityka promocyjna w kontekście strategii kategorii
  • Promocje wczoraj, dziś i jutro, czyli ewolucja promocji w czasie

Prelegenci

  • Artur Strzesak Menadżer Zarządzania Grupą Kategorii Grupa Eurocash

12:25 Lunch

13:25 Metody działań promocyjnych w branży automotive

  • Promocje cenowe – co i jak robić (a co nie) ?
  • Kiedy jest dobry moment na wprowadzenie zniżek ?
  • Jak dopasować promocję cenową do kanału dystrybucji ?

Prelegenci

  • Mikołaj Ostach Kierownik ds. Produktu i Cen, Dział Części i Akcesoriów Grupy Volkswagen Group Polska

14:05 Analytical flow for promotions / wystąpienie w języku angielskim

Prelegenci

  • Carlo Corrieri Associate Manager - Revenue Management Optimization Nielsen

14:45 Brak złych intencji vs naruszenia, czyli co można a czego nie wg prawa ochrony konsumentów i konkurencji

  • Zmiany w trakcie trwania promocji – ograniczenia prawne
  • Promocje vs drapieżnictwo cenowe – ryzyka w świetle prawa konkurencji
  • Równoległe promocje u konkurentów – obserwacja rynku czy zmowa cenowa

Prelegenci

  • Katarzyna Racka Radca prawny Kancelaria BWHS Bartkowiak Wojciechowski Hałupczak Springer
  • Łukasz Wroński Radca prawny Kancelaria BWHS Bartkowiak Wojciechowski Hałupczak Springer

15:35 Zakończenie pierwszego dnia spotkania

DZIEŃ II (23 maja, czwartek)

9:30 Rejestracja

10:00 Rozwiązania systemowe wspomagające zarządzanie promocjami w szybkim czasie

Prelegenci

  • Maciej Hojszyk routetomarket.pl

10:40 Rola kategorii a rola promocji

  • Jak odpowiednio dobrać mechanizm promocyjny do różnych grup produktów?
  • Promocja, a wyprzedaż: czym się różnią i kiedy używać danego narzędzia?

Prelegenci

  • Dominika Poniatowska Category & Insight Manager Costa Coffee

11:20 Przerwa na kawę

11:40 Wpływ rozwoju online i omnichanelu na promocje

Prelegenci

  • Tomasz Michalski Dyrektor ds. Komercyjnych, Członek Zarządu Frisco.pl

12:20 Lunch

13:20 Break-even point czyli kiedy promocja zaczyna się opłacać i jak to sprawdzić

  • Cel promocji – SMART czyli co?
  • Nakłady na promocję – koszty czy inwestycja?
  • Business plan promocji – koszty vs. przychody – różne warianty i podejścia
  • Kiedy promocja się opłaca?
  • Promocje cykliczne a jednorazowe
  • Niefinansowe efekty promocji, wpływające na efektywność
  • Metody kontroli efektów – jak to się robi skutecznie?
  • „Must have” i „must do” dla początkujących i zaawansowanych

Prelegenci

  • Elżbieta Szydłowska MBA, Dyrektor Zarządzający Business Boutique

14:00 Wprowadzenie nowości na rynek, a strategia promocyjna produktu – od czego zacząć?

Prelegenci

  • Katarzyna Mierzejewska-Zientek Trade Marketing Manager Torf Corporation sp. z o.o.

14:40 Zakończenie drugiego dnia spotkania, wręczenie certyfikatów