Prelegenci

  • Witold Siekierzyński B-Water Consulting Group

    Psycholog ekonomiczny (biznesu), menedżer i ekspert w obszarach komunikacji i marketingu strategicznego, marketingu relacji i innowacji oraz wystąpień publicznych.
    Doświadczenie zdobywał na rynku telekomunikacyjnym. Przez ponad siedemnaście lat jako ekspert i menedżer współpracował z największymi europejskimi grupami telekomunikacyjnymi zarówno w Polsce, jak i poza jej granicami. Pomysłodawca jednego z największych badań segmentacyjnych opartych o wartości i styl życia w Polsce (ponad 160 000 respondentów).
    Prowadził projekty z zakresu: marketingu relacji i lojalności, innowacji i nowych biznesów. Zarządzał kilkunastoosobowymi zespołami ekspertów odpowiedzialnych m.in. za usługi bankowe, tradycyjne i innowacyjne usługi dodane, content i aplikacje, marketing mobilny i usługi premium. Uczestniczył w projektach międzynarodowych w ramach grup Orange i Deutsche Telekom.
    Obecnie, jako jeden z założycieli, aktywnie działa w B-Water Consulting Group wspierając firmy z różnych sektorów (m.in. usług medycznych, prawnych, dóbr luksusowych, ubezpieczeń, czy też usług specjalistycznych B2B) m.in. w zakresie komunikacji i marketingu, zarządzania kryzysowego i rozwoju kompetencji pracowników.

  • Enda Ridge Author of Guerrilla Analytics, Head of Algorithms UK FMCG

    Enda sets up and grows agile Data Science teams to help businesses leverage data to stay competitive. Communicating analytics, machine learning and visualization to high profile stakeholders in FS, government, audit, IT and Retail.
    His book, "Guerrilla Analytics", is a practitioner's guide to doing reproducible data science in dynamic project environments and building a strategic capability for the same.
    His PhD leveraged Design of Experiments to evaluate algorithms.

  • Marcin Choiński Szef ds. Systemów Analitycznych i Big Data TVN Digital

    Pasjonat wszystkiego co związane z Hurtowniami Danych, BI, Big Data, Data Science oraz Analityką Biznesową. Posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu i wdrażaniu rozwiązań klasy DW/BI, Data Mining oraz Data Management m. in. dla globalnych i regionalnych korporacji z branż farmaceutycznej i telekomunikacyjnej. Uprzednio również założyciel i redaktor portalu BI.PL, wykładowca w Wyższej Szkole Promocji, trener, główny analityk danych w zespole futbolu amerykańskiego Warsaw Eagles. Obecnie odpowiedzialny za rozwój ekosystemu analitycznego Big Data i Data Science w TVN Digital. Hobbystycznie buduje modele analityczne w obszarze sportu, albo wędkuje. Absolwent Wydziały Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej.

  • Anna Wróblewska Data scientist Allergo

    Od 3 lat pracuje w Allegro jako Data Scientist. W 2008 roku na Politechnice Warszawskiej obroniła doktorat z informatyki. Jej zainteresowania koncentrują się wokół semantycznego wyszukiwania informacji, rozumienia obrazu i tekstu. W Allegro pracuje jako ekspert w dziedzinie algorytmów uczenia maszynowego, projektuje innowacyjne rozwiązania. Stara się wypełnić lukę pomiędzy biznesem, światem programistów i jej pasją naukową. Ania wykłada na Politechnice Warszawskiej metody analizy danych, prowadzi ćwiczenia, projekty studenckie oraz prace magisterskie skupiające się wokół innowacyjnych rozwiązań opartych na danych, włączając w to dane obrazowe i tekstowe. Prywatnie jest szczęśliwą żoną i matką wspaniałych dzieci w wieku od przedszkolaka do nastolatka.


  • Andrzej Czechowski Chief Data Officer, Business Intelligence Head Samsung

    W Samsung Electronics jako CDO odpowiedzialny za obszar analityki, raportowania, badań i IT. Od ponad 15 lat specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących zawansowanej analizy danych i systemów CRM. Doświadczenie zdobywał w firmach konsultingowych realizując projekty doradcze oraz wdrożenia systemów CRM w Portugalii, Niemczech, USA oraz w Polsce w sektorach telekomunikacyjnym, farmaceutycznym oraz głównie bankowym (10 lat).

  • Mariusz Jażdżyk Kierownik Wydziału Strategii, Architektury Danych i Antycypacji Orange Polska

    Jest ekspertem analizy danych. Ma spore doświadczenie w definiowaniu i egzekucji strategii analityki w środowisku telekomunikacyjnym – dla operatorów telekomunikacyjnych Orange i Polkomtel. Współpracuje z Komisją Europejską jako ekspert oceniający propozycje projektów w ramach programu Horizon 2020. Aktualnie jest odpowiedzialny za architekturę danych, oraz strategię techniczną i biznesową analityki w Orange Polska. Jest entuzjastą sztucznej inteligencji i machine-learningu, jest współtwórcą serwisu yougogh.com – serwisu używającego techniki deep-learningowe do tworzenia obrazów. Mariusz eksperymentuje na polu użycia otwartych danych finansowych do automatycznej detekcji sygnałów na rynku kapitałowym.

  • Mikołaj Sędek Data Scientist, zespół Big Data w dziale Product Development Grupa Pracuj S.A.

    Od ponad 3 lat w Grupie Pracuj zajmuję się analizą danych behawioralnych związanych z ruchem na stronie Pracuj.pl.
    Obecnie pracuję nad rozwojem systemów predykcyjnych (Python / R / h2o), wspieram analitycznie zespoły developerskie i pomagam przy rozwoju nowych produktów opartych o dane. W sierpniu tego roku brałem udział w European Scientific Python Conference w Erlangen. Prywatnie jestem fanem muzyki rockowej i fantastyki.


  • Łukasz Siemaszko Senior CRM Analyst Tchibo

    Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Metody Ilościowe w Ekonomii ze specjalizacją Analizy Statystyczne i Data-mining. Doświadczenie zdobywał w największym klubie zakupowym Złote Wyprzedaże w dziale Marketingu, rozwijając analitykę kliencką oraz modele predykcyjne. W Tchibo od początku 2015 roku zajmuje się analizami ekonometrycznymi. Aktualnie jest odpowiedzialny za prowadzenie kampanii CRM w sklepach stacjonarnych oraz online Tchibo.pl i rozwój programu lojalnościowego TchiboCard.

  • Maciej Czyżowicz Architekt Korporacyjny Orange Polska

    Absolwent Santa Monica College i Politechniki Warszawskiej. Od ponad 14 lat związany z branżą telekomunikacyjną a w szczególności z rozwiązaniami Business Intelligence. Pracował na stanowisku Solution Architekta, odpowiadając za merytoryczne wdrażanie kompleksowych rozwiązań produktowych od strony IT (marketing, sprzedaż, obsługa klienta, inne podmioty gospodarcze), uczestniczył we wdrożeniu pierwszego operatora wirtualnego w Polsce. Aktualnie pracuje w Strategii i Architekturze Aplikacji IT, gdzie zajmuje się zagadnieniami strategicznymi z obszaru systemów dostarczających informacje (system of insight) oraz pełni rolę product owner'a dla Big Data.

  • Adrian Dembek CRM Analyst Tchibo

    Właściciel firmy Data Science Consulting zajmującej się zaawansowaną analityką dla firm: m.in. segmentacja klientów oraz punktów sprzedaży, prognozowanie, analiza zachowania klientów, ewaluacja kampanii marketingowych. Ponadto automatyzujemy raportowanie, doradzamy biznesowo oraz szkolimy analityków.
    Absolwent kierunku MIESI w SGH ze specjalizacją „Analizy statystyczne i data mining”. W trakcie studiów uzyskał certyfikat Analityka statystycznego SAS. Ukończył internetowy kurs Machine Learning organizowany przez Stanford University. Jako analityk pracował dla firm takich jak PLL LOT, Mercer, Kompania Piwowarska, Bacardi Polska czy Tarsago. Obecnie zajmuje się analizami statystycznymi w dziale e-commerce sklepu Tchibo.pl.

  • Piotr Stankiewicz Niezależny ekspert former CIO Empik E-commerce

    Ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe na rynku IT, zarówno na stanowiskach menadżerskich w dużych, międzynarodowych korporacjach (Shell, Unilever) jak i dynamicznych środowiskach w obszarze Retail (EMF Group, Empik E-commerce).
    Zdobył bogate doświadczenie w pracy w środowiskach międzynarodowych i wielokulturowych. Aktywnie współpracował z dużymi dostawcami IT (SAP, Oracle, HP, Microsoft, Appian), firmami analitycznymi na rynku IT (Gartner, Forrester) oraz firmami konsultingowymi (Accenture, PwC, McKinsey).
    Absolwent Wydziału Matematyki i Informatyki (kierunek: Informatyka) Uniwersytetu Warszawskiego oraz Executive MBA - Międzynarodowego Centrum Zarządzania (Uniwersytet Warszawski i College of Business University of Illinois).

  • Szymon Urbański Data Science Team Manager Dentsu Aegis Network

    Obecnie kieruje działem Data Science w Dentsu Aegis Network. Zafascynowany wszystkim, co nowe i fajne w analityce danych. Współtwórca usług i produktów opartych na narzędziach Big Data.
    Od ponad 10 lat związany z branżą mediów i badań marketingowych ze szczególnym naciskiem na modelowanie ekonometryczne. Zdobywał doświadczenie pracując dla największych klientów branż
    FMCG, automoto, telekomunikacyjnej, ubezpieczeniowej. Dusza analityczna szukała nowych pytań i nowych sposobów odpowiedzi na stare pytania. Wszystko wskazuje na to, że znalazła ukojenie w Parku Żółtych Słoni.


  • Artur Suchwałko Data Scientist & Właściciel QuantUp.pl

    Artur ma blisko dwudziestoletnie doświadczenie w projektach analitycznych. Pracował dla różnych firm, od start-upów do międzynarodowych korporacji i w różnych rolach, od pracownika, przez konsultanta, po właściciela. Jest doświadczonym programistą oraz menedżerem projektów. Przez kilkanaście lat pracy statystyka w banku zajmował się głównie budową modeli predykcyjnych i tworzeniem oprogramowania do ich budowy. W tym samym czasie został doktorem matematyki i napisał kilkanaście prac naukowych. Od pięciu lat rozwija z sukcesem swoją firmę QuantUp (http://quantup.pl), zajmującą się analizą danych, modelowaniem statystycznym i tworzeniem oprogramowania oraz szkoleniami z tych dziedzin. Wykonał wiele projektów i przeprowadził ponad 2.000 godzin komercyjnych szkoleń z głębszej analityki biznesowej. Jest współwłaścicielem, Vice CEO i CSO szwedzkiej firmy bioinformatycznej MedicWave. Od kilkunastu lat wykorzystuje w biznesie darmowe oprogramowanie i promuje jego używanie. Jest fanem R i współautorem wydanej w PWN książki o prognozowaniu w R.

  • Jacek Kotyński Chief Solutions Architect Dentsu Aegis Network

    Programista, menadżer, architekt, majsterkowicz. Współtwórca interaktywnej wirtualnej deski windsurfingowej i wielu innych rozwiązań opartych o nowe technologie.
    Absolwent Wydziału Zastosowań Informatyki i Matematyki SGGW w Warszawie. W okresie studiów działał w strukturach lub współpracował z wieloma NGO (w tym NZS, Stowarzyszenie Avangarda, Samorząd Studencki)
    Od roku w ramach grupy Dentsu Aegis Network zajmuje się architektura rozwiązań i projektami makerskimi. W branży mediowo-technologicznej aktywny od 5 lat.
    Zainteresowania zawodowe krążą wokół urządzeń małej mocy, pojazdów latających, wirtualnej rzeczywistości i Big Data.

  • Liliana Pięta Data scientist Allegro

    Od prawie roku pracuje jako Data Scientist w Grupie Allegro. Z wykształcenia ekonometryk. W Onecie była analitykiem danych i tam pierwszy zetknęła się z big data. W firmie konsultingowej McKinsey&Company pracowała jako analityk statystyczny, głównie dla klientów niemieckich. W Allegro brudzi sobie ręce dużymi ilościami danych korzystając na co dzień ze Sparka, Pythona i R.