Data science w biznesie

Zaawansowana analityka w służbie organizacji

6-7 grudnia, hotel Novotel Centrum, Warszawa

 

6 grudnia, wtorek

9:30 Poranna kawa i rejestracja

10:00 Przywitanie uczestników i rozpoczęcie warsztatów

10:05 Data science in Retail - growing your capability for strategic advantage

Confusion, hype, failure to start. Data Science has huge potential to change an organisation. It has real potential to improve the top and bottom lines. But many organisations become mired in the associated cultural, technological and people change. Data Science is delivered as an interesting report rather than a driver of change. Data Science identifies algorithms that are run in the safety of a lab but never make it into production. Why does this happen and what can be done to avoid it?

This talk will cover:

  • A practical view of Data Science and how retail can benefit 
  • Operational and organisational challenges and conflicts
  • Get started! 5 tips to proving your worth to leadership starting now

Prelegenci

  • Enda Ridge Author of Guerrilla Analytics, Head of Algorithms UK FMCG

10:45 Jak szybko i skutecznie wprowadzić kulturę Data Driven w organizacji. Czy to możliwe? Mity i zgrzyty

Trochę teorii i dużo praktyki. Nadszedł czas organizacji sterowanych danymi. Obserwujemy to każdego dnia. 5 niezbędnych kroków jak dokonać takiej transformacji gdzie organizacja poza wiedzą ekspercką wykorzystuje potęgę informacji ukrytej w oceanie danych. Case study.

 

Prelegenci

  • Andrzej Czechowski Chief Data Officer, Business Intelligence Head Samsung

11:30 Przerwa na kawę

11:45 Sposób na Data Science – Centrum Kompetencji

  • Data Science a Business Intelligence – nowe podejście czy “wszystko już było”, Agile BI
  • Big Data / IoT – jak nie utonąć w powodzi danych; co analizować i jak porównać
  • Odbiorcy danych – czego oczekują i na co są przygotowani
  • Centrum Kompetencji – jak to zrobić

Prelegenci

  • Piotr Stankiewicz Niezależny ekspert former CIO Empik E-commerce

12:30 Co nam dają zdjęcia ofert? Analiza danych obrazowych w Allegro

Data Science to nie tylko liczby i analizy ilościowe ale również przetwarzanie obrazów i wykorzystanie zawartych w nich informacji w celach biznesowych. Podczas naszej prezentacji pokażemy, jak wyciągając informacje z obrazów można budować systemy rekomendacyjne, wyszukiwanie wizualne a także jak poradzić sobie z  mało profesjonalnymi i słabej jakości zdjęciami na platformie e-commerce. Dodamy też kilka spostrzeżeń na temat wartości współpracy wielu osób o bardzo różnych kompetencjach i o ciekawości świata oraz co z tego dobrego może wyniknąć dla firmy.

 

Prelegenci

  • Anna Wróblewska Data scientist Allergo
  • Liliana Pięta Data scientist Allegro

13:15 Lunch

14:00 Kontekst zmienia wszystko. Jak nie dać zwieść się popularnym statystykom i KPI

Case Study na przykładzie analizy wartości bramek w piłce nożnej - czy Robert Lewandowski jest najlepszym napastnikiem w Europie? Jak udzielić obiektywnej odpowiedzi, korzystając z Data Science

Prelegenci

  • Marcin Choiński Szef ds. Systemów Analitycznych i Big Data TVN Digital

14:45 Ciemna strona data science, czyli jak analizy mogą wprowadzić nas na manowce

  • Czy dobra analiza może niewinną osobą skazać na śmierć?
  • Czy historie, które budujemy na bazie danych są prawdziwe?
  • Dlaczego te same dane mogą dawać różnym osobom bardzo różne odpowiedzi?

Prelegenci

  • Witold Siekierzyński B-Water Consulting Group

15:30 Zakończenie I dnia warsztatów

7 grudnia, wtorek

9:30 Poranna kawa i rejestracja

10:00 Warsztat pracy data scientist w Orange

Prelegenci

  • Mariusz Jażdżyk Kierownik Wydziału Strategii, Architektury Danych i Antycypacji Orange Polska
  • Maciej Czyżowicz Architekt Korporacyjny Orange Polska

11:00 Szybka eksploracja i budowanie modeli predykcyjnych z użyciem Pythona

Podstawowa eksploracja i wizualizacja danych z użyciem modułów pandas / seaborn / ggplot oraz przygotowanie danych do uczenia / uczenie modeli predykcyjnych z użyciem modułów sklearn / xgboost. Całość w formie prezentacji działającego kodu z użyciem Jupyter Notebook (z możliwością pobrania kodu z githuba)

Prelegenci

  • Mikołaj Sędek Data Scientist, zespół Big Data w dziale Product Development Grupa Pracuj S.A.

11:45 Przerwa na kawę

12:00 Data mining, czyli o poszukiwaniu wartości w danych (case study)

  • Jakich danych potrzebujemy do data mining? Budowa Analyical Base Table (ABT)
  • Spersonalizowana oferta newslettera - od prostych reguł do silnika rekomendacyjnego
  • Optymalizacja rentowności kampanii direct marketingowych - modele scoringowe

 

Prelegenci

  • Łukasz Siemaszko Senior CRM Analyst Tchibo
  • Adrian Dembek CRM Analyst Tchibo

12:45 Modelowanie predykcyjne z wykorzystaniem narzędzi open source -na przykładzie prognozowania

Na przykładzie prognozowania pokażę, jak w modelowaniu predykcyjnym można skorzystać z narzędzi open source. Wykorzystywane narzędzia to R i Python z odpowiednimi pakietami oraz H2O. Metody z zakresu analizy szeregów czasowych, regresji i deep learningu (oczywiście z wykorzystaniem GPU).

Prezentacja będzie dość techniczna, pojawi się więc nawet trochę kodu. Dla równowagi będą elementy biznesowe.

Prelegenci

  • Artur Suchwałko Data Scientist & Właściciel QuantUp.pl

13:30 Lunch

14:15 „Kasandra w mediach” - rozwiązania ekosystemu Hadoop z wykorzystaniem Cassandry (case study)

  • Specyfika agencji komunikacji (czym sie zajmuje i dlaczego jest to ciekawe miejsce z punktu widzenia danych)
  • Big Data w swiecie mediow (jak jest wykorzystywane, na jakie pytania odpowiada)
  • Prezentacja produkcyjnego rozwiazania (architektura, statystyki) opartego na ekosystemie Hadoop
  • Wybór architektury (dlaczego taki stack, a nie inny)
  • prezentacja architektury
  • prezentacja danych
  • Budowanie ekosystemu analitycznego (jakie produkty tworzymy wokol tych danych)

Prelegenci

  • Szymon Urbański Data Science Team Manager Dentsu Aegis Network
  • Jacek Kotyński Chief Solutions Architect Dentsu Aegis Network

15:00 Zakończenie warsztatów i wręczenie certyfikatów