Prelegenci

  • Andrzej Czechowski Chief Data Manager Samsung Electronics

    W firmie Samsung Electronics jako Chief Data Manager odpowiedzialny za obszary analityki, raportowania, badań, IT i innowacji. Od ponad 20 lat specjalizuje się w rozwiązaniach dotyczących zawansowanej analizy danych, systemów CRM i innowacji a od 18 lat na stanowiskach menedżerskich.
    Doświadczenie zdobywał m.in. w następujących organizacjach realizując projekty doradcze oraz wdrożenia systemów CRM w Portugalii, Niemczech, USA oraz w Polsce w sektorach telekomunikacyjnym, detalicznym oraz bankowym: Citibank, Samsung, American Management Systems (obecnie CGI), MDM (obecnie CegeDim), GlaxoSmithKline, Polpharma, GedeonRichter, Egis Pharma.
    Absolwent Politechniki Warszawskiej na kierunku Informatyka a także studiów MBA.


  • Anna Latoszek Finance Manager Danone

    Na obecnym stanowisku od lipca 2017 roku z odpowiedzialnością za 3 rynki – Polska, Nordyki i Bałtyki. Z Danone Sp z o.o. związana jest od 2007 roku – pełniła różne role o rosnącym zakresie odpowiedzialności w obszarze kontrolingu. W latach 2010-2014 Anna pracowała jako kierownik ds. planowania i raportowania dla Europy Centralnej, była odpowiedzialna za stworzenie całego procesu raportowania biznesowego oraz wdrożenie systemu BI na szczeblu centralnym i lokalnym.
    Jest absolwentem kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej. Ukończyła studia podyplomowe – Zarządzanie Systemami Informatycznymi – Strategia, Projektowanie oraz Wdrożenie. Od 2013 roku jest członkiem Chartered Institute of Management Accountants (CIMA).

  • Hubert Półtorak Specialist Data Engineer Santander Bank

    Od początku kariery zawodowej zaangażowany w analizę dużych zbiorów danych, zapewnienie raportowania na poziomie całej organizacji oraz automatyzację zaawansowanych procesów biznesowych, m.in. w oparciu o technologie SAS oraz Apache Hadoop. Od 2017 roku główny architekt rozwiązań raportowych w Santander Bank Polska skupiający się na integracji i wdrażaniu rozproszonych systemów informacyjnych. Nieszablonowe spojrzenie na potrzeby jednostek biznesowych oraz głęboka determinacja do zmiany otaczającego go świata doprowadziły do automatyzacji wielu potencjalnie manualnych procesów. Ponadto absolwent studiów magisterskich na kierunku „Informatyka i ekonometria” [Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu] oraz studiów podyplomowych na kierunkach „Hurtownie Danych i Analiza Danych dla zastosowań biznesowych” [Politechnika Poznańska] i „Zaawansowane techniki analityczne w biznesie – studia pod patronatem SAS Institute” [Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu].

  • Michał Szudejko Business Controlling Team Manager TVN

    Posiada 13-letnie doświadczenie w obszarze controllingu, w tym 8-letnie na stanowisku managerskim. Specjalizuje się w koordynacji i rozwoju zespołu controllingu oraz we współpracy z zarządem. Dostarcza informacje o charakterze finansowym i biznesowym.
    Równolegle realizuje politykę budżetową oraz nadzoruje i weryfikuje prognozy finansowe. Wdrożył szereg narzędzi controllingowych. Posiada certyfikaty ACMA CGMA, CFA oraz tytuł doktora w zakresie nauk ekonomicznych, uzyskany w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

  • Maksymilian Lipiński Manager Ds. Analiz i Raportowania Finansowego Capgemini

    Absolwent Uniwersytetu Jagiellońskiego wydziału Astronomii, Fizyki i Informatyki Stosowanej. Od ponad 10 lat pracownik Capgemini Polska Sp. z o.o. początkowo zaangażowany, a później odpowiedzialny za globalne raportowanie i kontrolowanie danych. Współpracował z organizacjami szkoleniowymi w Polsce, Szwajcarii i Australii. Obecnie manager odpowiedzialny za wprowadzanie rozwiązań analizy danych oraz za projektowanie optymalizacji mechanizmów finansowych w strukturach globalnych Capgemini.

  • Tomasz Demski Business Development Director StatSoft Polska

    Brał udział w wielu projektach związanych z wdrożeniem narzędzi analitycznych, budową modeli analitycznych i data mining realizowanych dla przedsiębiorstw z różnych branż. Projektował i nadzorował prace wdrożeniowe nad kilkudziesięcioma systemami analitycznymi wdrażanymi przez StatSoft Polska. Prowadzi również szkolenia poświęcone wykorzystaniu technik data mining / machine learning w różnych dziedzinach. W StatSoft Polska od ponad 20 lat.

  • Witold Kilijański Prezes Zarządu NewDataLabs

    Współzałożyciel firmy NewDataLabs - jedynej w Polsce firmy w 100% skoncentrowanej na wdrożeniach technologii Tableau (najbardziej innowacyjnego narzędzia na rynku Business Intelligence), współtwórca wielu projektów wdrożeniowych.
    Ponadto członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów, w ramach których współtworzy dobre praktyki analizy danych w Polsce.
    Autor wielu publikacji na temat analizy, raportowania i wizualizacji danych, wykładowca wyższych uczelni, a także mówca na licznych konferencjach branżowych. Prywatnie fan narciarstwa, turystyki, żeglarstwa i gotowania.

  • Radosław Kozieja Wiceprezes Zarządu Codec Polska

    Ma ponad 20-letnie doświadczenie w wykorzystaniu systemów informatycznych do wspierania zarządzania największymi firmami. Od dziewiętnastu lat pracuje w grupie Codec, a od roku 1999 zarządza jej polskim oddziałem. Zajmował się zagadnieniami związanymi z praktycznym wspomaganiem podejmowania decyzji, controllingu, finansów oraz zarządzania m.in. przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz systemów analitycznych. Z problematyką zastosowań Performance Management i Business Intelligence związany od początku kariery zawodowej. Uczestniczył i prowadził projekty konsultingowe oraz wdrożenia systemów Performance Management i Business Intelligence w Polsce i Irlandii. Absolwent Informatyki i Zarządzania Politechniki Wrocławskiej.

  • Edyta Szarska Prezes Controlling Partners

    Ekspert controllingu, pierwszy i jedyny w Polsce IBCS® Certified Consultant. Pracuje w kilkuosobowym zespole światowych trenerów szwajcarskiego IBCS Institute, prowadzonym przez dr Rolf’a Hichert’a oraz dr Jürgen’a Faisst. Aktywnie rozwija tematykę standaryzacji raportowania, prezentowania i analiz informacji zarządczej w różnych krajach.
    Po ponad 10-letnim stażu pracy w departamentach controllingu, rozpoczęła prowadzenie projektów doradczych, szkoleń i wystąpień w różnych krajach. Ma na swoim koncie ponad 100 szkoleń, dziesiątki wykładów na konferencjach i uczelniach, ponad 1100 godzin szkoleniowych i kilkanaście projektów doradczych.
    Od ponad 11 lat jest członkiem International Association of Controllers z siedzibą w Monachium. Posiada tytuł CIMA Adv. Dip. MA oraz stale rozwija swoje kompetencje w prestiżowej Controller Akademie. Uczestniczy w pracach międzynarodowej grupy projektowej ICV Int. WG. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych SGH i UMK, wzbogacając je praktykami controllingu.

  • Piotr Biliński Członek Zarządu Controlling Partner

    Jest ekspertem w obszarze budowania struktur analitycznych informacji zarządczej, koordynuje merytorycznie projekty wdrożeń rozwiązań informatycznych wspierających controlling. Prowadzi warsztaty dla pracowników controllingu z zakresu strukturyzowania i wizualizacji informacji zarządczej, tworzy koncepcje rozwiązań technologicznych dla controllerów pod potrzeby biznesowe organizacji. W swojej pracy łączy świat controllingu i informatyki.
    Jest członkiem IBCS-A (International Business Communication Standards Association) i członkiem Międzynarodowego Stowarzyszenia Controllerów ICV.

  • Magda Szaduja Financial Planning & Analysis Manager Huuuge Games

    Z wykształcenia i zamiłowania matematyczka i finansistka. Od początku swojej ścieżki zawodowej stawiająca na poszukiwanie rozwiązań zgodnych zarówno z potrzebami biznesu jak i w pełni zautomatyzowanych. Wcześniej pracowała w firmie LPP (właściciel m.in. marki Reserved) oraz Orange. Dziś kierownik wydziału planowania i analiz finansowych w firmie będącej w światowej czołówce producentów gier mobilnych. Łącząc zdobytą wiedzę oraz doświadczenie sukcesywnie buduje system raportowania oraz planowania działalności przedsiębiorstwa

  • Katarzyna Szepietowska Finance Manager FlixBus

    Head of Finance, Flixbus
    We Flixbus od 2018 roku pełni rolę Head of Finance i odpowiada za rozwój obszaru finansów w spółce. Poprzedni rok pełniła funkcję Finance Managera w Showmax CEE podczas wejście na polski rynek platformy VOD Showmax. Wcześniej przez wiele lat związana z działem Finansów i Controllingu w Loyalty Partner, operatorem PAYBACK - największego multiparnterskiego programu lojalnościowego w Polsce. Od 2011 wspierała rozwój organizacji w Polsce, a przez rok w PAYBACK GmbH w Monachium była odpowiedzialna za analizę rozwoju spółki na zagranicznych rynkach i optymalizację procesów planowania budżetu marketingowego. Od 2013 roku ACCA Member. Pasjonuje ją głównie analiza danych finansowych poprzez pryzmat analityki i zrozumienia zachowań klienta.


  • Łukasz Trzonek Digital Analyst Medicover

  • Wojciech Wieroński Dyrektor Finansowy Tesco

    Zdecydowana większość kariery Wojciecha Wieronskiego była poświęcona branży detalicznej, a dokladnie Grupie Tesco PLC. Rozwijał się w organizacji od roli młodszego analityka biznesowego do regionalnego dyrektora finansowego, którą to role wykonywal od 3,5 roku. Wstąpił do organizacji w 1999 roku w polskiej filii i spędził tam 7 lat pełniąc różne funkcje w ramach finansów, nastepnie przeniósł się na arenę międzynarodową, aby zarządzac z perspektywy finansowej operacjami Tesco za granicą z naciskiem na azjatyckie spółki zależne. Po powrocie do Europy Środkowej w 2009 roku przejął funkcję dyrektora finansowego w Czechach, prowadząc i wspierając przegląd strategii biznesowej w czasach kryzysu gospodarczego. Pełniąc tę rolę, został w maju 2015 r. Powołany do przejęcia kierownictwa finansowego w całym regionie CE, koncentrując się na programie Transformacji Finansów oraz rozwoju strategii biznesowej w ramach nowego, regionalnego modelu zarządzania przedsiębiorstwem. Wojciech Wieronski jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomiczngo w Krakowie (kierunek finanse i bankowość, uzyskał tytuł magistra zarządzania finansami przedsiębiorstw w 1999 r.). W 2008 r. otrzymal kwalifikacje CIMA, a w 2018 roku został wybrany po raz pierwszy do zarzadu europejskiego stowarzyszenia.

  • Remigiusz Graczyk Architekt systemów teleinformatycznych Polska Spółka Gazownictwa

    Ma ponad 10 letnie doświadczenie w Business Intelligence. Od 19 lat pracuje w Polskiej Spólce Gazownictwa, gdzie brał udział w wielu projektach związanych z migracją danych oraz z wdrażaniem rozwiązań BI. Prowadzi szkolenia wewnętrzne z zakresu wykorzystania tercetu Power Query, Power Pivot i Power View jako efektywnego i efektownego narzędzia analizy i prezentacji danych.
    Posiadacz certyfikatów MCT, MCSE i MCSA z obszarów Business Intelligence.
    Aktualnie Architekt Systemów Teleinformatycznych specjalizujący się w rozwiązaniach Business Intelligence opartych o narzędzia Microsoftu.
    W życiu prywatnym pasjonat Tatr oraz brydża sportowego.