Prelegenci

  • Barbara Rychalska Data Science Section Leader Findwise

    PhD student at the Warsaw University of Technology, focused on the areas of NLP model interpretability and robustness against adversarial attacks. One of my biggest successes is winning the first place (along with the team) in the SemEval2016 competition in the paraphrase recognition task. I am the recipient and project coordinator of National Science Centre PRELUDIUM 16 grant titled "MAD-NLP: Multi-Aspectual Diagnostics for NLP systems".
    In my professional life, I work as Data Science Section Leader at Findwise and as Researcher at the startup LogLab, where I am building a Polish language chatbot for online food stores. My leading competences include proficiency in the methods of Natural Language Processing, in particular based on deep learning. I am also interested in the applications of NLP to search, and topics such as financial analytics, knowledge bases and large data processing (Big Data techniques). Before starting my career at Findwise, I worked in the research department of Samsung R&D Institute Warsaw

  • Małgorzata Łoś Big Data Scientist B/S/H Home Appliance Group

    Magister inżynier mechaniki, która od pewnego momentu zainteresowała się data science. Od 5 lat z niesłabnącą pasją zgłębia tajniki tej dziedziny. Doświadczenie zdobywała w GE Aviation rozwijając predictive maintenance silników lotniczych oraz prowadząc szkolenia budujące umiejętności i świadomość korzyści pracy z danymi. W B/S/H zajmowała się zagadnieniami CRM, obecnie IoT.
    Prywatnie pochłonięta bieganiem oraz konstrukcją odzieży.

  • Paweł Daniluk Big Data Scientist, B/S/H Home Appliance Group

    Ekonomista, przez 10 lat związany z bankowością w obszarze modelowania ryzyka kredytowego.
    Obecnie w zespole Data Science, gdzie skupia się na zagadnieniach związanych z infrastrukturą analityczną a chmurze oraz przetwarzaniem języka naturalnego (NLP).
    Wolne chwile poświęca opiece nad swoimi trzema kotami.

  • Grzegorz Hope IT Project Manager Alior Bank

    Certyfikowany PM (Prince II, Agile PM, SCRUM), członek PTI. Kilkunastoletnie doświadczenie w prowadzeniu dużych projektów Big Data oraz projektów związanych z nowymi technologiami, jak np. Blockchain (to nie tylko Bitcoin). Prowadzi projekty zarówno jako przedstawiciel klienta oraz wykonawcy. Pilnie śledzi wpływ nowych technologii na codzienne życie, szczególnie w obszarze poszanowania prywatności i wykorzystania danych o użytkownikach.

  • Mirela Starosielec Menedżer ds. Modelowania i Zaawansowanych Analiz, Alior Bank

    Ekspert z ponad 16-letnim doświadczeniem w polskiej bankowości (GE Capital Bank, GE Money Bank, Bank BPH, Alior Bank) , pasjonatka metod ilościowych. Praktyk w zakresie budowania efektywnych strategii zarządzania relacjami z klientem z wykorzystaniem zaawansowanych technik statystycznych, optymalizacji oraz narzędzi data mining.
    Bogate doświadczenie w analizie i eksploracji danych oraz tworzeniu modeli predykcyjnych optymalizujących działania CRM i segmentacji klientów Banku.
    Aktualnie pracuje nad wdrożeniem zaawansowanej analityki na nowej platformie analitycznej.


  • Mateusz Jabłoński Lider Zespołu R&D Kredyt Inkaso

    Entuzjasta metod analitycznych działający w branży finansowej od ponad 8 lat. Doświadczony praktyk wykorzystujący dane do wspierania efektywnych decyzji biznesowych w dziedzinie sprzedaży, digitalizacji, marketingu i zarządzania wierzytelnościami. Zainteresowany szeregiem zagadnień analitycznych, począwszy od jakości danych, aż do modelowania z wykorzystaniem uczenia maszynowego. W latach 2013-2015 wspierał Citigroup w budowaniu kompetencji obszaru Informacji Zarządczej dla regionu EMEA. Do 2018 kierował zespołem zaawansowanej analityki w Citi Handlowy. Obecnie Lider Zespołu R&D (Badań i Rozwoju) w Kredyt Inkaso S.A., gdzie pracuje nad przekuwaniem dostępnych danych w realne wyniki biznesowe. Z wykształcenia matematyk Uniwersytetu Warszawskiego, zwolennik stałego rozwoju wiedzy i umiejętności.

  • Wojciech Ptak CTO FreshMail

    Zawodowo od lat wspierający inicjatywy zwinnych transformacji kultury organizacji w kierunku Data-Driven Organisations oraz Applied Machine Learning pracując jako konsultant i trener z wieloma międzynarodowymi korporacjami takimi, jak The Coca-Cola Company, American Bankers Association, Macy’s, Boots, HSBC i inne. Aktualnie jako CTO FreshMail skupia się na budowaniu i wspieraniu zespołów, które rozwijają produkty w kierunku wykorzystania konceptów takich, jak evolutionary lub event-driven architecture, wykorzystaniu technologii Big Data w zbieraniu i przetwarzaniu dużych zbiorów danych oraz praktycznego wykorzystania uczenia maszynowego.

  • Mariusz Trejtowicz Business Information Architect Onet.pl

    Od 15 lat związany z problematyką wykorzystania analityki predykcyjnej w biznesie, w rolach konsultanta, data scientist oraz menedżera. W Grupie Onet-RAS odpowiedzialny za rozwój obszarów Data Science oraz monetyzacji wiedzy o użytkowniku. W danych poszukuje zrozumienia ludzkich motywacji i celów, nie uznaje podręcznikowych reguł a ponad istotność statystyczną preferuje trafność biznesową.

  • Radosław Kita AI & Research Team Manager Adform

    Analizą danych zajmuje się od początku XXI wieku.
    Odpowiadał za stworzenie systemów analitycznych, raportujących czy korzystających z uczenia maszynowego i Data Science w Onecie, Alior Banku, TVN, Allegro, Veon (szósty pod względem użytkowników telekom na świecie), Showmax. Obecnie zarządza zespołem rozwijającym algorytmy RTB, szybkiej filtracji danych i kategoryzacji kontekstowej w Adform (według raportu Gartner jednego z liderów branży ad tech) w ramach działu AI & Research.
    Brał udział w projektach budowy od podstaw systemów DMP, integrujących dane o zachowaniu klientów pochodzące z systemów wewnętrznych, mediów społecznościowych i systemów zewnętrznych czy platformy do prowadzenia testów A/B. Zajmował się modelowaniem churn, nadużyć, wartości klienta w czasie, trendów w czasie, grupowaniem klientów, odtwarzaniem cech demograficznych na podstawie zachowania.

  • Łukasz Prokulski Project Portfolio Analyst, R developer

    Od około 10 lat pracuje jako osoba ściśle związana z project managementem, ostatnio jako analityk portfela projektów, wcześniej jako szef zespołu PMO. Na co dzień przygotowuje narzędzia, które ułatwiają i automatyzują raportowanie oraz ułatwiają project managerom pracę. Wcześniej przez kilka lat pracował jako UX designer w portalu Gazeta.pl projektując serwisy internetowe i prowadząc projekty specjalne dla reklamodawców.
    Prowadzi bloga popularyzującego język R http://blog.prokulski.science oraz fanpage „Dane i analizy” http://fb.com/daneanalizy

  • Paweł Ekk-Cierniakowski Ekspert ds. Zaawansowanej Analizy Danych Polpharma

    Od 5 lat zawodowo związany z analizą danych. Obecnie w Polpharmie zajmuje się projektami z obszaru Data Science, takimi jak detekcja fraudów, monitoring systemów produkcyjnych i analiza opinii oraz tworzeniem raportów na potrzeby zarządcze. Jako zewnętrzny konsultant współpracował przy okazji projektów analitycznych m.in. z Deloitte, OC&C Strategy Consultants oraz Instytutem Badań Edukacyjnych. Współpracuje jako trener z firmą Sages. Absolwent kierunku Metody Ilościowe w Ekonomii i Systemy Informacyjne w Szkole Głównej Handlowej, a obecnie doktorant tej uczelni w Kolegium Analiz Ekonomicznych. Ukończył wiele kursów i szkoleń związanych z zaawansowaną analizą danych, wizualizacją danych oraz zarządzaniem projektami. Współautor publikacji naukowych: "Survival of melanoma patients treated with novel drugs: retrospective analysis of real-world data" i "Efficacy and safety of BRAF inhibitors and anti-CTLA4 antibody in melanoma patients - real-world data"

  • Łukasz Ryniewicz Manager Zespołu ds. analiz BIG Data Santander Bank Polska

    Studiując matematykę na MiNI PW poznał matematykę dyskretną i teorię grafów.
    Następnie poznał technologie pracując w SAS Institute, zaczynając w Cetrum Technologii a kończąc jako System Development Konsultant w dziale Telco. To tam po raz pierwszy biznesowo wykorzystał analizy grafowe w zastosowaniach biznesowych.
    W banku BZWBK zajmował się budową środowiska Analityczego, na którym powstają modele, jak również prowadził alternatywne analizy danych. Teraz jest managerem zespołu ds. analiz BigData w Banku, gdzie zajmuje się wdrażaniem nowych technologii, rozwiązań, oraz ich wykorzystaniem w Biznesie.
    Prowadzi również zajęcia na studiach podyplomowych SGH z Analizy Sieci Społecznościowych, pokazując jak wykorzystując teorie grafów w różnych technologiach osiągnąć lepsze wyniki biznesowe.

  • dr Michał Korzycki Head of Data Science Schneider Electric

    Akademik, programista, analityk, data scientist. Od 20 lat zarządzający projektami software’owymi, od 10 lat ten software związany jest z przetwarzaniem masowych ilości danych. Naukowo zajmujący się przetwarzaniem języka naturalnego. Zapalony Pythonista.

  • Tomasz Brzeziński Chief Data Scientist iTaxi

    Odpowiedzialny za tworzenie i optymalizację algorytmów opartych na danych. Wcześniej m.in. Senior Data Scientist w Grupie Netsprint. Absolwent kierunku Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne w Szkole Głównej Handlowej. Prelegent licznych konferencji branżowych, m.in. IAB Forum. Certyfikowany trener biznesu, fan strategicznych gier planszowych.

  • Joanna Misztal-Radecka Data Scientist Ringier Axel Springer Polska

    Data Scientist w Ringier Axel Springer Polska, od 2015 roku zajmuje się personalizacją Onetu i innych serwisów dla milionów użytkowników oraz wdrażaniem rozwiązań Machine Learning na dużą skalę.
    Zainteresowania związane z przetwarzaniem języka naturalnego i ML realizuje w pracy oraz w ramach doktoratu wdrożeniowego na AGH, przekładając pracę naukową na praktyczne zastosowania. Prywatnie uwielbia podróże i aktywny wypoczynek.

  • Anna Wróblewska Senior Data scientist Applica.ai

    Anna jest adiunktem na Politechnice Warszawskiej. Ma wieloletnie doświadczenie w projektowaniu inteligentnych systemów i opisie danych semantycznych uzyskanych w środowisku komercyjnym i naukowym. Jest również starszym naukowcem w Applica.ai, odpowiedzialnym za kilka projektów badawczo-rozwojowych dotyczących eksploracji tekstu, rozpoznawania obrazów oraz diagnostyki i interpretacji modeli.
    Wcześniej pracowała w Allegro, największym portalu rynku e-commerce w Europie Wschodniej, gdzie zajmowała się inteligentnymi metodami analizy danych. Jest autorką ponad 35 publikacji w czasopismach i materiałach polskich i międzynarodowych. Jej główne zainteresowania badawcze koncentrują się na uczeniu maszynowym w praktycznych zastosowaniach, przede wszystkim na semantycznym rozumieniu i modelowaniu danych oraz ich interpretowalności.



  • dr Wojciech Jaworski UW Wydział Matematyki, Informatyki i Mechaniki

    Uzyskał stopień doktora informatyki na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie pracuje jako adiunkt w Instytucie Informatyki. Jest ekspertem z zakresu przetwarzania języka naturalnego, reprezentacji wiedzy i uczenia maszynowego. W ramach swojej działalności uczestniczył w dużych projektach infraktrukturalnych: Synat (gdzie opracował interfejs w języku naturalnym do wyszukiwarki semantycznej), Reconcile (badania wiarygodności treści w internecie) i Clarin-PL (stworzył Kategorialny Parser Składniowo-Semanyczny „ENIAM”). Następnie uczestniczył w projekcie badawczo rozwojowych w firmie Selidor (system dialogowy realizujący zadanie rezerwacji usług). Aktualnie jest kierownikiem projektu B+R w firmie LekSeek poświęconego analizie i strukturalizacji wiedzy o lekach.